بستری ۴۱۱ بیمار کرونایی در گیلان/ هرگونه سرماخوردگی را به حساب کرونا بگذارید

حیدرزاده با بیان اینکه هرگونه علامت سرماخوردگی را به حساب کرونای دلتا بگذارید از بستری ۴۱۱ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان خبرداد.

«آبتین حیدرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تشریح علائم و نشانه‌های بیماری کرونا دلتا که در روزهای اخیر اوج گرفته است اظهارداشت: برخلاف کرونای ووهان که همراه با بدن درد، تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی از اسفند سال ۹۸ در گیلان شیوع یافت، کرونای اخیر بیماری است که با علائم شدید سرماخوردگی بروز پیدا می‌کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه موارد بسیاری از کرونا دلتا در گیلان ثبت شده است افزود: آبریزش شدید بینی، گلودرد شدید و بعد از حدود سه روز بدن درد و بروز مشکلات تنفسی از علائم این نوع ویروس کروناست که در گیلان در حال اوج گیری است.

 

وی با بیان اینکه سرماخوردگی در فصل تابستان عادی نبوده و نشان از ابتلا به ویروس کرونا است ادامه داد: اگر دچار علائم سرماخوردگی شدید، قطعا ابتلا به کرونا است و باید اقدامات درمانی را آغاز کرد.

 

حیدرزاده عدم حضور در تجمعات، دوری از دیگران و استفاده از ماسک را نخستین اقدام در درمان بیماری و همچنین عدم سرایت آن به دیگران دانست و تاکید کرد: باید سریعا به مرکز جامع سلامت محله خود مراجعه کرده تا اقدامات درمانی آغاز شود. در حال حاضر ۲۰۰ مرکز جامع سلامت در گیلان در حال خدمات رسانی است و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

 

این متخصص پزشکی اجتماعی از انجام تست کرونا و ارسال نتیجه آن به مراجعه کنندگان به صورت پیامک از طریق مراکز جامع خبر داد و تاکید کرد: پرهیز از تماس با اطرافیان و همچنین پرهیز از تماس اطرافیان شما با دیگران تا مشخص شدن نتایج آزمایش امری بسیار مهم در قطع زنجیره شیوع بیماری است.

 

حیدرزاده با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده و تعداد بیماران مبتلا به کرونا به ۴۱۱ نفر رسید اعلام کرد: هم اکنون ۸۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۱ نفر از این تعداد طی شبانه روز گذشته بستری شدند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1074971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha