بیرجند و طبس هم قرمز شدند/ برپایی بیمارستان صحرایی در نهبندان

با قرمز شدن «بیرجند و طبس»، تعداد نقاط با رنگ قرمز کرونایی در استان خراسان جنوبی به سه شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، بر اساس آخرین نقشه وضع کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) در خراسان جنوبی، شهرستان‌های «نهبندان، بیرجند و طبس» در وضع قرمز قرار گرفتند. 

 

همچنین شهرستان‌های «فردوس، سربیشه، قاینات و درمیان» در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان های «بشرویه، سراین، زیرکوه و خوسف» در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

 

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیمارستان صحرایی ۲۴۰۰ متر مربعی با تیمی ۴۰ نفره در ضلع شرقی بیمارستان نهبندان که مجهز به دستگاه اکسیژن ساز است، در کمتر از ۲۴ ساعت راه اندازی شد. این بیمارستان صحرایی با ۷۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا ویروس این شهرستان خدمات رسانی خواهد کرد.
 

دکتر «غلامحسین محمودی راد» رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند هم با بیان اینکه طی دو الی سه هفته گذشته آمار تست های کرونا افزایش پیدا کرد و به نسبت افزایش تست گیری، تست های مثبت گزارش شده افزایش یافت، گفت: با اجرای پروتکل درمان سرپایی و ایجاد پرونده بستری سرپایی و تزریقات سرپایی برای بیماران کرونایی، بیماران بستری به دو برابر افزایش پیدا کردند و از حدود ۳۰ بیمار به ۶۰ بیمار رسیدند.

 

دکتر «شکوه غفاری» مسئول اجرایی و پیگیری امور آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان ولیعصر(عج) هم اعلام کرد: مطالعات نشان می دهد که حدود ۱۰ ثانیه زمان برای ابتلا به این واریانت  کافی است. همچنین مشاهده شده است افرادی که در فضای باز و بدون ماسک در پشت سر هم در حرکت بوده اند به بیماری مبتلا شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: موارد متعددی را مشاهده می‌کنیم که افرادی که قبلا به بیماری مبتلا شده‌اند یا واکسن تزریق کرده‌اند مجددا به واریانت دلتا  مبتلا شده‌اند بنابراین حتی اگر قبلا به بیماری کووید ۱۹مبتلا شده ایم و یا واکسینه هستیم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و حتما در هنگام خروج از منزل از ماسک استاندارد استفاده کنیم، از مهمانی رفتن و دورهمی ها پرهیز کنیم و رفت و آمدهای غیرضروری را به خارج از منزل کاهش دهیم تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود.

 

 

 

کد خبر 1074976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha