تربیت سرمایه های عظیم انسانی مهمترین هدف کانون های مساجد است

غیبی پور گفت: هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که جوانان با گذراندن دوره های فرهنگی هنری توانمند شده و به منابع انسانی، فرهنگی و هنری برای نظام و کشور و سرمایه های عظیم انسانی برای رشد و توسعه کشور تبدیل شوند.

«روح الله غیبی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که جوانان با گذراندن دوره های فرهنگی هنری توانمند شده و به منابع انسانی، فرهنگی و هنری برای نظام و کشور و سرمایه های عظیم انسانی برای رشد و توسعه کشور تبدیل شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: هدف دیگر از تشکیل این کانون ها این بود که جوانان و نوجوانان مذهبی که در مساجد محل خود رفت و آمد دارند با گذراندن دوره های فرهنگی هنری توانمند و به منابع انسانی، فرهنگی و هنری برای نظام و کشور تبدیل شوند.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه سازی بچه های مسجد یکی از فعالیت های خوبی است که در کنار تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت، بیان کرد: پیش از این نیز این شبکه وجود داشت اما شاخه های مختلف آن به یکدیگر مرتبط نبودند اما این کانون ها موجب می شوند که گروه های مختلف مساجد از تجارب و برنامه های یکدیگر باخبر شوند.

 

غیبی پور گفت: امروزه به برکت استفاده از ابزارهای نوین و با توجه به فرصتی که نظام در اختیار ما قرار داده است این شبکه ها به یکدیگر پیوند خورده اند و به عنوان شبکه فعال مسجد محور از آنها یاد می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیرو‌های متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت نسل جوان، ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی و هنری از مهمترین اهداف تشکیل کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کوهرنگ است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: هرساله برنامه ‌های مختلف و متنوعی در سطح کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کوهرنگ با حضور پرشور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها، بسیاری از این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1074979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha