وجود ۱۳ میلیون مجرد در کشور/ بررسی ترک فعل مسئولان در حوزه تسهیل ازدواج جوانان

محمدبیگی گفت: ۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد و ۶ و نیم میلیون زن سرپرست خانوار داریم که باید این افراد را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» امروز (دوشنبه 21 تیر) در همایش وبیناری هفته عفاف و حجاب که با عنوان «مسیر امن حجاب» برگزار شد، بیان کرد: امروز روز ملی عفاف و  حجاب و یادگار سال هایی است که به این ممکلت ظلم و ستم شد، در دهه 1314 حادثه مسجد گوهرشاد رخ داد که شیرزنانی و مردانی در دفاع از حجب و حیای زن ایرانی به میدان آمدند و به خاک و خون کشیده شدند و یاد این شهدا را گرامی می داریم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ویژگی دیگری دارد و آن هم مصادف شدن با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است که با عنوان روز ملی ازدواج نام نهاده شده است.

 

وی عنوان کرد: 13 میلیون دختر و پسر مجرد و 6 و نیم میلیون زن سرپرست خانوار داریم که باید این افراد را ساماندهی کنیم و در نگاه کلان کشور نیازمند قوانینی هستیم تا تسهیلاتی برای مسکن، اشتغال و ترغیب جوانان به زندگی مشترک دیده شود که در قانون جوانی جمعیت این امر دیده شده و از امسال اجرایی می شود.

 

محمدبیگی اعلام کرد: در مجلس شورای اسلامی اصرار داریم قانون تسهیل ازدواج جوانان اجرا شود و همچنین ترک فعل مسئولان بررسی می شود و در کمسیون اصل 90 باید پاسخگو باشند، برای نمونه ارگان هایی که در حوزه مشاوره ازدواج و اعطای گواهینامه مهارت های زندگی نقش داشتند و وظایف خود را انجام ندادند، بازخواست می کنیم.

 

وی با اشاره به ضرورت ازدواج به هنگام تأکید کرد: ما باید اجازه دهیم زندگی ساده و بدون تکلف شکل گیرد و از این امر حمایت کنیم و بسته های خوب حمایتی در مجلس آماده شده و امیدواریم دولت سیزدهم اینها را عملیاتی کند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای ترغیب جوانان به ازدواج باید فواید آن را برای جوانان تبیین کنیم بنابراین فعالیت های اموزشی مهم است که ان شاالله مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1075016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha