مسابقه خطبه غدیر در راین برگزار می شود

اداره اوقاف و امورخیریه راین به اتفاق دفتر امام جمعه و پایگاه سردار شهید ذبیح الله قریه میرزایی به مناسبت دهه امامت و ولایت اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ خطبه غدیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ اداره اوقاف و امورخیریه راین به اتفاق دفتر امام جمعه و پایگاه سردار شهید ذبیح الله قریه میرزایی به مناسبت دهه امامت و ولایت اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ خطبه غدیر کرده است.

 

 

این مسابقه ویژه افراد ۱۲ سال به بالا است و در نهایت به ۲۰  نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایزی اهدا می شود که در صورت مساعد بودن شرایط و موافقت ستاد کرونا، مراسم اهدای جوایز در جشن شب عیدغدیر در صحن آستان امامزاده سیدعلی پیش بینی شده است.

 

 

خطبه غدیر یکی از منابعی است که هر ساله شهرهای مختلف اقدام به برگزاری مسابقه با محوریت این خطبه می کنند.

 

 

خطبه غدیر در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ قمری، هنگام بازگشت پیامبر صلی الله علیه و آله از حجة الوداع در غدیر خم بعد از نزول آیه تبلیغ ایراد شد و بسیاری از عالمان شیعه و سنی این خطبه را نقل کرده‌اند.

 

 

این خطبه از قوی‌ترین دلایل ولایت امیرالمؤمنین بعد از پیامبر اسلام است؛ علامه امینی سلسله اسناد خطبه غدیر را از منابع اهل سنت گردآوری کرده و به همراه سایر دلایل اثبات‌کننده واقعه غدیر در ۱۱ جلد کتاب الغدیر منتشر کرده است.

کد خبر 1075051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha