قرارگاه ازدواج آسان در خراسان رضوی راه اندازی می شود

حجت الاسلام احمدزاده گفت: با هماهنگی مرکز امور مساجد و فعالیت ائمه جماعات و بقاع متبرکه قرارگاه ازدواج آسان با هدف ازدواج آسان ، فرزند آوری و تسهیل در امر ازدواج امروز فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد احمدزاده» در مراسم طرح احسان که در اداره کل اوقاف استان برگزار شد؛ ضمن تبریک روز عفاف و حجاب و سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) گفت: یکی از اتفاقات خوب در خراسان رضوی تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه برای بسیج کردن امکانات مردمی در پیوند دادن و هم افزایی ظرفیت ها در راستای امور خیریه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به رشد 5 درصدی ازدواج بعد از 17 سال در سال 99؛ افزود: علت آن حذف تشریفات زائد ازدواج بوده است و با این اتفاق تابوی فکری ما که ازدواج باید با تشریفات همراه باشد را از بین برد.

 

وی با بیان اینکه امروز طرح احسان و پیوند آسمانی به همت ستاد امور خیریه استان در خراسان رضوی آغاز می شود؛ افزود: با هماهنگی مرکز امور مساجد و فعالیت ائمه جماعات و بقاع متبرکه قرارگاه ازدواج آسان امروز فعالیت خود را آغاز می کند.

 

حجت الاسلام احمدزاده گفت: بر اساس این طرح از ظرفیت خیرین، متدینین و نیکوکاران برای تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند استفاده می شود و از سوی دیگر موضوع ازدواج آسان، تسهیل در امر ازدواج، فرهنگسازی برای فرزندآوری و جهیزیه ساده در قالب این طرح خواهد بود و در واقع با این طرح ترغیب و تشویق افراد به تشکیل خانواده و حمایت از فرزند آوری و مشاوره در مراکزی که در نظر گرفته شده صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت ائمه جماعات، مراکز افق خیرین، مبلغین و متدینین و همه افرادی که نسبت به امور خیر دغدغه دارند و می خواهند کار خیری انجام دهند استفاده می شود؛ افزود: یکی از اولویت های مهم امروز جامعه ما تشکیل خانواده، ازدواج و فرزند آوری است لذا باید برای این موضوع وقف های جدید شکل گیرد و به عنوان پشتوانه خیر برای این حرکت و شجره طیبه باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی آغاز طرح احسان را از مشهد دانست و گفت: این طرح به شهرها دیگر توسعه پیدا خواهد کرد، در شهرهای دیگر شوراهای امور خیریه در سطح شهرستان ها شکل گرفته و آنها نیز در طرح پیوند آسمانی که اجرای نیات واقفین خیر اندیش است مشارکت خواهند داشت اما قرارگاه ازدواج آسان مختصص شهر مشهد است.

 

وی ابراز امیداوری کرد تا این قرارگاه در شهرهای دیگر استان تشکیل شود تا از ظرفیت همه بخش ها، دغدغه مندان و افرادی که نسبت به این موضوعات از جمله بحث جمعیت دغدغه دارند، استفاده شود.

 

حجت الاسلام احمدزاده بیان کرد: در حال حاضر دو قرارگاه با نام "قرارگاه نفس" در مشهد و نیشابور شکل گرفته است که در زمینه هایی چون جلوگیری از سقط جنین به خانواده ها مشاوره خواهند داد.

کد خبر 1075072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha