بخش زیادی از آتش‌سوزی ارتفاعات نارک گچساران مهار شد

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: بخش زیادی از آتش‌سوزی ارتفاعات کوه نارک گچساران مهار شده و امید است و بر اساس پیش بینی ها و تلاش نیروهای امداد رسان و خدمات رسان امروز آتش سوزی به طور کامل مهار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۱ تیر ماه) با هدف برنامه ریزی برای اطفا حریق کوه های نارک گچساران در این شهرستان برگزار شد.
 

«حسین کلانتری» در این نشست ضمن تأکید بر تقسیم کار نیروهای خدمات رسان و امداد رسان، گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش سوزی در منطقه سه دستگاه بالگرد و آب پاش در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفت.
 

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد افزود: این سه فروند بالگرد نسبت به جابجایی ۳۵۰ نیرو برای خاموش کردن آتش به کوه های نارک گچساران اعزام شدند.
 

وی با بیان اینکه با تلاش و همت این گروه آتش سوزی در بخش های زیادی از این منطقه مهار شد، ادامه داد: دمای هوا، وزش باد و صخره ای بودن ارتفاعات از موانع پیش روی نیروهای اطفا حریق است.
 

کلانتری یادآور شد: نیروهایی که در منطقه کوه نارک گچساران حضور دارند پایش لازم آن ناحیه را انجام می دهند تا از گسترش دامنه آتش سوزی جلوگیری شود.
 

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد بیان کرد: نیروهای تازه نفس تیپ ۴۸ فتح، منابع طبیعی و محیط زیست استان تا مهار آتش سوزی حضور دارند.
 

وی تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی ها عامل انسانی است که به علت سهل انگاری،کوتاهی و برخی عوامل تعمدی است که این حوادث تلخ را در طبیعت جنگل ها و مراتع رقم می زند.
 

کلانتری ادامه داد: هزینه های زیادی از طریق این آتش سوزی ها از لحاظ تامین نیروهای انسانی، تجهیزات و امکانات بر گردن استان سنگینی می کند.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اعزام سه بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در ارتفاعات نارک و خامی گچساران اشاره کرد و افزود: آتش سوزی در منطقه کوه نارک گچساران از سه روز گذشته آغاز شده و به محض اطلاع از این آتش سوزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر نیروهای ستادی و امدادی در آن منطقه مستقر شد.
 

وی تصریح کرد: بلافاصله نخستین بالگرد در اختیار نیروها قرار گرفت تا سرعت مهار آتش بیشتر شود.
 

کلانتری تصریح کرد: تیپ ۴۸ فتح، نیروهای محیط زیست استان، منابع طبیعی، دهیاری و شوراها، عوامل مردمی، نیروهای شهرداری ها، بسیجیان و تشکل های مردم نهاد و حتی نیروهایی از بهبهان برای مهار آتش به این مناطق اعزام شده اند.
 

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد عنوان کرد: هم اینک اتش سوزی در ارتفاعات نارک و خامی گچساران تحت کنترل بوده و تنها نگرانی شدت وزش باد است که کار مهار آتش را با دشواری مواجه می کند.
 

وی گفت: تمام امکانات، تجهیزات و نیروها پای کار هستند و انجام عملیات با تلاش بی وقفه تا اطفا کامل حریق ادامه خواهد داشت.
 

کد خبر 1075096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha