وظیفه ستاد امر به معروف احیای این فریضه در تمام لایه های اجتماعی جامعه است

محمدی گفت: در دوره تحولی ستاد، حضور موثر در تمام لایه های گوناگون اجتماعی و عمومی سازی این فریضتین در جامعه همچون سایر واجبات الهی، تلکیفی است که از جانب قانون گذار بر عهده این ستاد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«مهرداد محمدی» امروز(۲۱تیر) در نشست صمیمی با «عباسعلی نجفی» مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان مازندران امروز (21 تیر) که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با گرامیداشت ایام پرخیر و برکت ماه ذی الحجه و پاسداشت روز عفاف و حجاب، عنوان کرد: در گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دلیل اقتضائات زمان و انتظاراتی که از آن بود تنها متمرکز در بحث اخلاقیات به ویژه حوزه عفاف و حجاب بود اما در دوره تحولی ستاد و پس از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، حضور موثر در تمام لایه های اجتماعی و عمومی سازی این فریضتین در جامعه همچون سایر واجبات الهی، تلکیفی است که بر عهده این ستاد قرار گرفته است.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران احیاگری این فریضه را مهمترین تکلیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری این ستاد نباید مباشرتا در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ورود اجرایی داشته باشد، بلکه باید زمینه را فراهم نماید تا تمام آحاد جامعه بتوانند به این وظیفه دینی و قانونی خود عمل نمایند.

 


وی با بیان اینکه باید تلاش های زیادی صورت پذیرد تا این فریضتین به عنوان یک ارزش اجتماعی در میان مردم شناخته شود، افزود: اگر ما بتوانیم معنای حقیقی این دو واجب الهی را به درستی برای عموم مردم تبیین کنیم، آن زمان شاهد خواهیم بود که یکی از شیرین ترین شیوه های تعامل اجتماعی همین امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع آن نگاه غلطی که این فریضتین را با فضولی و دخالت در امور دیگران یکی می پنداشت، به طور کامل تغییر خواهد کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران احیای این فریضتین در حوزه مسئولین را از مهمترین برنامه های این ستاد برشمرد و تاکید کرد: اعتقاد ما این است که آنچه امروز در کف خیابان های جامعه شاهد آن هستیم، بازتاب عملکرد نادرست حاکمان و صاحب منصبان در نظام اسلامی است که متاسفانه به این شکل در ظاهر جامعه ظهور و بروز پیدا می کند.

 

محمدی در ادامه افزود: با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حال حاضر برخورد با باندهای سازمان یافته که با طراحی و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده بدنبال تعمیم و گسترش فساد در لایه های مختلف جامعه هستند می بایست در اولویت امور ستاد قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اسناد بالادستی و چشم انداز تعریف شده برای ستاد اشاره و تصریح کرد:در حوزه احیای این فریضتین در سال جاری دو موضوع نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی بویژه دستگاهها و سازمانهای خدمات رسان عمومی و همچنین موضوع آموزش عمومی آحاد مردم و کارکنان دستگاههای دولتی و غیر دولتی را با کمک نخبگان و صاحب نظران این حوزه در دستور کار داریم.

 

محمدی از تلاش های صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل نقل جاده مازندران بویژه در حوزه هوشمند سازی خدمات و نظارت ها تقدیر کرد و عنوان داشت: هرچه در این حوزه ها سرمایه گذاری کنیم، سود و منفعت آن برای عموم مردم خواهد بود، چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ سلامت؛ چرا که متاسفانه در کشور سالانه به دلیل عدم رعایت همین نکات ایمنی ساده بعضا شاهد خسارت های فراوانی مالی و بعضا جبران ناپذیر جسمی و جانی هستیم که می طلبد اقدامات موثر تری در این بخش صورت پذیرد.

 

در ادامه این نشست «سیفی» مسئول دفتر پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اعلام آمادگی این ستاد مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی برای جامعه هدف در دستگاه های دولتی و غیر دولتی، اظهار کرد: برای بیش از 50 صنف توسط پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر جزوات و کتاب های آموزشی تالیف شده که منابع خوبی برای همگانی نمودن آموزش در این حوزه ها محسوب می شود.

 

*امر به معروف سبب دلگرمي و تقويت افراد كم اراده مي شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیر در اين جلسه ضمن خير مقدم و تبریک ایام عنوان کرد: اين اداره كل با تمام توان خود در حيطه وظايف ذاتی خود بمنظور ترویج و اشاعه اين فريضه مهم عبادي از هيچ كوششي دريغ نكرده و با درايت و پشتكار اعضاي شوراي امر به معروف و نهي از منكر اداره كل توانسته اقدامات گسترده اي در اين خصوص انجام دهد.

 

«عباسعلی نجفی» با اشاره به اينكه درك مقوله امربه معروف و نهي از منكر مي تواند ما را به سوي رشد و اعتلاي فرهنگي و فهم ارزش ها رهنمون سازد ، اظهار کرد: هر جايي كه معنويت سرلوحه تمام امور شود مي تواند توسعه و پيشرفت آن امور را نیز تضمين نمايد.

 

وی به اقدامات انجام شده توسط شوراي امربه معروف و نهي از منكر اين اداره كل اشاره و تصريح كرد: الحمدالله با تلاش و همت تمامي اعضاء شوراي اين مجموعه و كليه كاركنان خدوم فعاليت ها و اقدامات بسيار گسترده اي در زمينه گسترش و اشاعه اين فريضه الهي در درون و برون مجموعه صورت گرفته است.

 

نجفی در ادامه به مقوله نظم و انضباط فردی اشاره و اظهار کرد: نظم و انضباط مهم ترین عامل جهت اجرای فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر بوده که می بایست هر مسلمان متعهد آن را در سرلوحه کاری خویش قرار دهد.

 

به گزارش شبستان، آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی و کارکنان مجموعه با هدف شناخت درست و صحیح از مقوله امر به معروف و نهی از منکر ،  فضاسازی تبلیغی در سطح جاده های استان و اطلاع رسانی عملکرد راهداران از سوی ستاد از جمله مصوبات نشست مذکور بود.

کد خبر 1075104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha