نهمین اجلاس دهه غدیر و دکترین جهانی معرفت با رویکرد احیای نهج البلاغه برگزار می شود

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه گفت: امسال هم نهمین اجلاس دهه غدیر و دکترین جهانی معرفت با رویکرد احیای نهج البلاغه این عزیز قرآن که اثرش در جامعه کمرنگ است، برگزار خواهد شد و برایش برنامه‌های متمرکزی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام«محمودنظری خادم الشریعه» امروز( ۲۱تیر)در همایش بنیاد بین المللی غدیر استان مازندران و ستاد دهه غدیر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان نشست همفکری و تبادل نظر و ارائه طریق پیرامون بزرگداشت غدیر، بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه احیای برپا کردن دهه غدیر در محافل عمومی است، مرحوم آیت الله العظمی«عبدالله نظری خادم الشریعه» موسس و بنیانگذار دهه بین المللی غدیر اقدامات ماندگاری را به‌جای گذاشت.

 

فرزندمرحوم آیت الله العظمی«عبدالله نظری خادم الشریعه» موسس و بنیانگذار دهه بین المللی غدیر افزود: در مکتب اول این منشور آمده که جهان، خدا، بشر، ابدیت و عمل عکس العمل دارد، با این روند و هدف خلقت باید غدیر را احیا کنیم، غدیر مکمل دین است، خداوند درباره بعثت، نبوت خداوند آیه نازل نکرد، ولی برای امامت امیرالمومنان علی (ع) خدا ارزش خاصی قائل شد‌.

 

حجت الاسلام نظری با تاکید بر اینکه مهم آن است که چگونه غدیر را عاشورایی کنیم، ادامه داد: پرچم‌داران و مبلغین، کسانی که در خدمت روحانیت هستند باید به این موضوع توجه کنند، پرچم عاشورا در میان مردم به احتزار درآمده، پرچم غدیر نیز باید در کل جهان با عنوان یک هدف متمدن‌گرای بشریت باید بالا برود.

 

وی، خاطرنشان کرد: مردم در روستا و شهرها غدیر را عاشورایی کنند که شیعه دو بال غدیر و عاشورا دارد و این دو به‌عنوان دو اصول ماندگار باید در جهان نهادینه شوند، بنیانگذار غدیر اول از بیت خود ترویج غدیر را آغاز کرد، جلسات معارف امامت برگزار می‌شد.

 

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه تا به امروز هشت اجلاس جهانی را برگزار کردیم، گفت: از سال ۱۳۸۶ استارت برگزاری جلسات جهانی غدیر در  شهرهای مختلف زده شد، در این جلسات دلباختگان زیادی حضور داشتند که به رحمت خدا رفتند، آخرین اجلاس در سال گذشته در فضای مجازی با همت دانشگاه مازندران برگزار شد.

 

وی اعلام کرد: امسال هم نهمین اجلاس دهه غدیر و دکترین جهانی معرفت با رویکرد احیای نهج البلاغه این عزیز قرآن که اثرش در جامعه کمرنگ است، برگزار خواهد شد و برایش برنامه‌های متمرکزی داریم.

 

حجت الاسلام نظری اضافه کرد: ما برای برپایی غدیر در جامعه وظیفه داریم شناسنامه خودمان که غدیر است را عرضه بداریم، تا لبخند امیرالمومنین در دل‌ها و رخسار ما بنشیند.

کد خبر 1075108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha