بیش از ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان شناسایی شده است

حیدری از ایجاد ۳۵ طرح سالم‌سازی و حدود ۶۵ شناگاه در طول سواحل استان گیلان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ نقطه خطرآفرین در طول نوار ساحلی گیلان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیامک حیدری» امروز (دوشنبه 21 تیر) در گفت‌وگوی خبری تمهیداتی که برای ساماندهی سواحل گیلان به ویژه در زمان شیوع کرونا اتخاذ شده است را برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم پس از پایان محدودیت‌های کرونایی میزبانی خوب از مسافران و گردشگران داشته باشیم.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان عنوان کرد: استانداری گیلان با توجه به اینکه متولی امر ساماندهی سواحل محسوب می‌شود تمام تلاش و کوشش خود را در طول فصل تابستان در جهت صیانت از امنیت جان مسافران و گردشگران مبذول داشته است.

 

حیدری با بیان اینکه امسال نیز مانند همه ساله تمهیدات و برنامه‌های خاصی برای ساماندهی سواحل اتخاذ و اجرایی می‌شود تصریح کرد: جلسات ساماندهی سواحل استان گیلان با ریاست استاندار و در شهرستان‌های ساحلی به ریاست فرمانداران برگزار و برنامه‌ها و مصوبات در آن پیگیری می‌شود.

 

وی حضور بیش از 450 منجی غریق در سواحل استان گیلان، ارائه خدمات مطلوب و نظارت‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه را متذکر شد و اضافه کرد: بیش از 35 طرح سالم‌سازی و حدود 65 شناگاه در طول سواحل استان گیلان برای میزبانی از مسافران و ارائه خدمات به آنان ایجاد شده است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان شرایط کرونایی که در آن قرار گرفتیم و محدودیت‌هایی که به واسطه آن توسط ستاد مقابله با کرونای استان اتخاذ شده است را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: از مسافران و گردشگرانی که به سواحل گیلان سفر می‌‌کنند می‌خواهیم که برای کاهش غریق همکاری لازم را با دست اندرکاران داشته باشند.

 

حیدری با تاکید بر اینکه مسافران باید از شنا کردن در نقاط خطرآفرین سواحل استان گیلان خودداری کنند خاطرنشان کرد: حدودا بیش از 300 نقطه خطرآفرین در طول نوار ساحلی استان گیلان شناسایی شده است که به هیچ عنوان برای شنا مناسب نیستند و خطر جانی دارند.

کد خبر 1075143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha