از اجرای طرح «سفیه النجات» تا کارآفرینی به همت بچه‌های مسجد رحمانیه

سیدی با اشاره به برنامه‌های کانون الزهرا (س) گفت: برگزاری دوره آ‌موزشی در رشته‌های تربیتی و فرهنگی و اهتمام به کارآفرینی و اشتغال زایی و نیز خدمت رسانی به محرومان بخشی از خدمات این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «الزهرا(س)» پيرمادر در سال 1388 با مجوز ستاد فهمای استان اردبیل تاسیس شد و چندين مقام برتری در استان را در برنامه ها و فعاليت هاي اوقات فراغت کانون ها در زمينه سرود، تئاتر ، فيلم کوتاه و هنرهای دستي کسب کرده است. این کانون در طرح ملی ایران قوی در رواق فیلم موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد.


 

«سیدهاشم سیدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری الزهرا(ُس) در جوار مسجد رحمانيه اردبيل اظهار کرد: یکی از رویکردهای مورد توجه در این کانون فرهنگی هنری اجرای طرح ملی «راهکار»، است که در همین راستا به نیازمندان و محرومین محله کمک های مومنانه توزیع کردیم،ضمن اینکه برای تعدادی از نوعروسان کم بضاعت با همکاری بچه های مسجد و خیران جهیزیه تهیه نمودیم.


 

مدیرکانون فرهنگی هنری الزهرا(س) مسجد رحمانیه استان اردبیل بیان کرد: در همین راستا 100 بسته معیشتی و 500 پرس غذای گرم در مناسبت های مختلف میان محرومین توزیع شد و به دلیل شیوع بیماری کرونا سعی کردیم که در تهیه سبدهای معیشتی پروتکل های بهداشتی را در طبخ غذا و نیز تهیه سبد معیشتی رعایت کنیم.

 

وي ادامه داد: تهيه و توزيع 10 هزار ماسك و 313 بسته بهداشتي ميان خانواده هاي نيازمند، تجليل از خانواده معظم ايثارگران و شهدا در قالب طرح ملي «سه شنبه هاي تكريم» و توزيع 55 بسته گوشت قرباني همراه با بسته های رايگان نان با همكاري موسسه و كانون فرهنگي هنري «حضرت خديجه(س) از ديگر اقدامات اعضا و فعالان اين كانون است.


مدیر کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) مسجد رحمانیه اردبیل بیان کرد: این کانون با نهادها و ادارات مختلف در برگزاری برنامه ها همکاری داشته است و پس از شیوع بیماری کرونا نیز بسیاری از فعالیت های فرهنگی کانون با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و برخی از برنامه ها نیز در بستر فضای مجازی برگزار می شود.


سيدی افزود: ما براي اعضای کانون كلاس هاي آموزشي در رشته هاي متنوع علمي، عبادي، كارآفريني و ورزشي برگزار كرده ایم كه خروجي هاي خوبي در بحث کارآفرینی همچون توليد زعفران و قارچ  به همراه داشته است و همين مسئله به غني سازي اوقات فراغت بچه هاي مسجد در فصل تابستان سال های گذشته نیز کمک کرد. همچنین دوره های آموزش کیف چرم و کفش به صورت حضوری برای بچه های مسجد برپا کردیم که از این طریق نیز توانستیم برای برخی اشتغال زایی ایجاد کنیم.


سیدی برگزاری نشست روشنگری با موضوع «انتخابات و انتخاب درست»، ویژه برنامه «حسین سفینه النجاه»، اجرای طرح «روح مقاومت»، تجليل از خواهران موفق کانون در عرصه فرهنگي، برپایی يادواره شهدا، ويژه برنامه قصه های قرآني، برگزاری جلسات معرفتی و بصیرتی، اشنايي با احکام و مسايل روز جهان، برگزاری کلاس های آشنايي با نهج البلاغه را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری برشمرد.
 


 


 


 

کد خبر 1075146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha