طبق بخشنامه شورای نگهبان، ناظرین انتخابات واکسن خارج از نوبت دریافت نمی کنند

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمان با اشاره به واکسیناسیون تعدادی از اعضای شعب اخذ رای که پس از انتخابات آغاز شده گفت: طبق بخشنامه شورای نگهبان، ناظرین انتخابات واکسن خارج از نوبت دریافت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا رضایی، سه شنبه(۲۲ تیر) در نشست خبری با بیان اینکه شورای نگهبان به عنوان حافظ و نگهبان نظام در ۲۶ تیرماه سال ۵۹ شکل گرفت؛ افزود: بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی شورای نگهبان نظارت استصوابی بر انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی قانون اساسی دارد.
 



مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمان افزود: بر این اساس شورای نگهبان نباید در امور شوراهای شهر و روستا دخالت کند لذا نظارت بر رد و تایید صلاحیت کاندیداها، برگزاری انتخابات و... از وظایف شورای نگهبان نیست و در انتخابات اخیر هم دیدید که هیچ دخالتی در انتخابات شوراها نداشتیم و هیچ پاسخگویی هم نداریم.

 

 



وی این امر را نشان از قانون پذیری شورای نگهبان دانست و در ادامه گفت: اما درباره انتخابات ریاست جمهوری حتی یک مورد شکایت در سراسر استان پهناور کرمان مبنی بر تخلف یا تقلب به ما نرسیده است.

 


رضایی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است؛ افزود: قانون هیچ وظیفه ای در ارتباط با انتخابات شوراها بر عهده شورای نگهبان نگذاشته و این نقص قانون است زیرا انتخاباتی با این گستردگی نیاز به ساز و کارهای فراوانی دارد.

 


وی ادامه داد: بیش از هزار نفر اعضای شوراهای کشور در دوره پنجم در زندان هستند و در بسیاری از شهرها پس از بازشماری، آراء در حال جابجایی است.

 

 



مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمان اظهار کرد: اگر ناظر ما پای صندوق رای وظیفه قانونی خود را به خوبی انجام ندهد به هیچوجه حق بکارگیری آنان وجود ندارد زیرا وظیفه ما صیانت از آراء مردم است.

 

 

وی با اشاره به دو هزار و ۸۴۲ شعبه اخذ رای در انتخابات اخیر در استان که به همین تعداد هم ناظر مسئول در شعب وجود داشته؛ گفت: وظیفه ناظر مسئول با وظیفه نماینده فرماندار برابری می کند.




رضایی تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت استان ۱۷۷ نفر هستند و  ۶ هزار و ۶۶۵ نفر ناظرین پای صندوق رای بودند و ۵۸ نفر عوامل ستادی و ۷۲ بازرس ویژه هیئت نظارت و در مجموع کل شبکه نظارت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان ۱۰ هزار و ۱۸۸ نفر بودند.

 

 

وی با اشاره به اینکه قبل از انتخابات اعلام شده بود اعضای شعب واکسن کرونا دریافت کنند که این اتفاق نیفتاد اما در حال حاضر گویا برای تعدادی از اعضای شعب آغاز شده؛ افزود: شورای نگهبان بخشنامه داده با توجه به اینکه انتخابات برگزار شده، دریافت واکسن خارج از نوبت را نمی خواهیم و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و سن افراد، اعضای شورای نگهبان واکسن تزریق خواهند کرد.

کد خبر 1075218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha