حضور جهادی افزون بر ۲۰ هزار نفر در مقابله با بحران کرونا

​حجت‌الاسلام وحدتی آراسته با بیان اینکه گیلان رتبه بالایی بعد از قم در ارائه خدمات جهادی بحران کرونا داشته است گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی در کشور در بحران کرونا ویروس به ارائه خدمات پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «بهمن وحدتی آراسته» امروز (سه‌شنبه، 22 تیر) در جلسه بررسی اوضاع کرونای استان گیلان با موضوع پیشگیری و راهکارها که در سالن کنفرانس مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد اظهارداشت: با توجه به وضعیت فعلی شیوع کرونا در کشور، جهاد باید همگانی شود و لازم است کارهای جهادی به جایی برسد که در کشور زمینه عدالت همگانی فراهم گردد.

 

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور هیچ برنامه دقیقی برای مقابله با بحران وجود نداشت و به تدریج مشکلات حل و فصل شد تصریح کرد: انتظار داریم خدمات جهادی طلاب به مردم خوب اطلاع رسانی شود تا بنا به فرموده مقام معظم رهبری همه مردم و دنیا در این مورد بدانند و این امر به هیچ عنوان ریا نیست.

 

وی سخنان اخیر حجت‌الاسلام اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور را که اعلام کرد، برای خدمات جهادی استان‌ها به پنج قسمت تقسیم شوند را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: بعد از استان قم، این گیلان و مازندران بودند که بالاترین رتبه را در ارائه خدمات جهادی داشتند.

 

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه خدمات جهادی طلاب و روحانیون به حوزه و نظام آبرو بخشید اضافه کرد: دشمن با این حجم از سلاحی که دارد مدام در حال تخریب ارکان نظام و انقلاب است اما دیدیم که خدمات جهادی در زمان شیوع کرونا به نظام کمک کرد.

 

وحدتی آراسته با اشاره به اینکه در همان روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور ستاد بحران با 20 هزار و 500 نیروی جهادی برای کشور فعال شد اظهار داشت: استان قم بیشترین آمار نیروهای جهادی را برای مقابله با کرونا داشت و بعد از آن گیلان با 500 نفر نیروی جهادی و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 

وی فعالیت نیروهای جهادی طلاب و روحانیون را در زمان شیوع ویروس کرونا را خودجوش و آتش به اختیار دانست و یادآور شد: متاسفانه در استان‌های شمالی می‌بینیم در مورد بحران‌ها و برای مقابله مؤثر با آن، غفلت‌هایی انجام می‌شود که باید این نقیصه بزرگ برطرف شود.

 

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور از فعال کردن مدیریت خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌ها خبر داد و ادامه داد: بحران فقط سیل و زلزله و کرونا نیست بلکه 70 نوع آسیب تاکنون در کشور شناسایی شده است بنابراین نباید از این آسیب‌ها و بحران‌های بالقوه غافل شویم.

 

وحدتی آراسته برنامه دشمن برای القای نامیدی در بین مردم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دشمن با تمام ابزارها و امکانات خود دائما یاس و بروز فساد را در کشور تبلیغ کرده و در این موارد دروغ پردازی می‌کند و به بیان دیگر می‌توان گفت فضای مجازی به قدرت اول دشمن تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در دوره‌ها و سال‌های اخیر برخی با تصمیمات خود به شیعه ضربه زدند، سیاست کنترل جمعیت را یکی از این سیاست‌ها اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری در این مورد ورود کرده و با پیامشان اجازه ندادند همان سیاست اشتباه استمرار پیدا کند زیرا جمعیت مسئله‌ای بسیار مهم برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

 

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور افزود: متاسفانه می‌بینیم که زن خانواده به جای پرورش فرزند، ساعت‌ها در فضای اینستاگرام حضور دارد و بعضا از رسالت خود دور می‌شود.

 

وحدتی آراسته با انتقاد شدید از نحوه مدیریت و ساماندهی سواحل شمال کشور یادآور شد: سواحل ما را ببینید که وضعیتش چطور است و نمی‌توان حتی با خانواده در آن حضور پیدا کرد ما هیچ برنامه‌‌ای برای آن نداریم و معلوم نیست با این نوع عملکرد چطور می‌خواهیم جواب امام زمان(عج) را بدهیم.

 

مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور موضوع کرونا را یکی از بحران‌هایی که کشور با آن مواجه شده است، خواند و افزود: به گفته متخصصان گونه دلتا کرونا 140 برابر مسری‌تر است و خود مقام معظم رهبری که جهان تشنه و شیفته صحبت‌های ایشان است، هم تاکید دارد که در برابر این بحران باید  مقابله جدی و جهادی باشد.

 

وحدتی آراسته ارسال فراخوان برای ساماندهی بسیج طلاب و نیروهای  جهادی از سراسر کشور برای انجام اقدامات سریع و انقلابی جهت مقابله با کرونا را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: فعالیت‌های جهادی در طول هشت سال دفاع مقدس به یاری نیروهای در خط مقدم و پشت جبهه شتافت از طرفی نیروهای جهاوی طلبه و روحانی در کار علوم پزشکی دخالت نمی‌کنند و همراه آنان هستند.


مدیر خدمات اجتماعی پیشگیری و درمان آسیب‌های ستاد بحران حوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: نظام ما اسلامی و متعقل به امام زمان(عج) است بنابراین هر کسی در این خط سرخ تشیع کوتاهی کند باید جوابگو باشد.

 

وحدتی آراسته با تاکید بر اینکه در طول هزار سال دشمنان کوشید که نام امیرالمومنین علی(ع) خدشه‌دار و تخریب شود خاطرنشان کرد: باید همواره قدر نظام اسلامی، مسئولان دلسوز و مقام معظم رهبری را بدانیم از طرفی روشنگری و بصیرت‌افزایی در کشود باید به جایی برسد که از این وضعیت خلاص شویم.

کد خبر 1075249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha