آغاز ششمین مسابقه قرآنی ویژه دانشجویان طرح حفظ ملی در عراق

ششمین مسابقه قرآنی ویژه دانشجویان طرح حفظ ملی در عراق به همت آستان مقدس امام حسین(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) فعالیت های ششمین مسابقه قرآنی ویژه دانشجویان طرح حفظ ملی را در شهرک زایران سید الأوصیاء در کربلای معلی آغاز کرد.

 

«شیخ خیرالدین علی الهادی» مدیردارالقرآن گفت: این مسابقه درچارچوب فعالیت های ویژه دانشجویان طرح حفظ ملی( طرح پیشین هزارحافظ) انجام می شود. ما با برگزاری این مسابقه بر ابعاد مختلف و اهداف متعدد متمرکز شده ایم. یکی از ابعاد و اهداف مهم این مسابقه ایجاد فضای رقابت بین فرزندان ماست که به دلیل کمی مسابقات در دوره کنونی دچار بی علاقگی شده اند.

 

الهادی افزود: ما می توانیم این مسابقه را با رعایت وضعیت بهداشتی و براساس تصمیمات ستاد بحرین و توصیه های آستان مقدس حسینی از جمله فاصله اجتماعی برگزار کنیم تا هیچ کدام از شرکت کنندگان به بیماری مبتلا نشوند.

 

وی ادامه داد: این فعالیت ها تاثیر بسزایی در زندگی حافظان دارد. ادامه حفظ، تثبت حفظ و فراموش نکردن قرآن از جمله تاثیرات مهم این فعالیت های قرآنی برای حافظان است.

 

از سوی دیگر، «علی هادی کاظم» ناظر بر این مسابقه گفت: در این مسابقه 65 حافظ زن و مرد در رده های سنی متفاوت و از استان های مختلف عراق شرکت می کنند.

 

کاظم درباره کمیته داوران این مسابقه گفت: دو کمیته داوران مرد و زن برای ارزیابی (کیفیت حفظ، صدا، نغم، وقف، ابتداء و قواعد تجوید) تشکیل شده است. این مسابقه به مدت سه روز ادامه دارد و پس از پایان مسابقه، جوایز به برگزیدگان اهدا می شود.

کد خبر 1075345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha