رشد قابل توجه شرکت های دانش بنیان فارس طی هشت سال گذشته

رحیمی گفت: از سال ۹۲ تاکنون فارس رشد بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان داشته است به گونه ای که بیش از یک هزار و یکصد شرکت نوآوری در فارس وجود دارد که بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت های فناور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی» امروز (سه شنبه ۲۲ تیر) در حاشیه بازدید «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پارک نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز گفت: در این پارک شرکت های فناور مستقر هستند و تصمیماتی برای توسعه بیشتر این پارک و حمایت از شرکت های نوآور و تشکیل زیست بومی که اساتید و دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند اتخاذ شده است.

استاندار فارس با اشاره به بازدیدی که از کارخانه نوآوری استان فارس انجام شد، اظهار کرد: این کارخانه بزرگترین کارخانه نوآوری در سطح کشور است که ۶۰ شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند و این شرکت ها در زمینه شیمیایی، نفت، برق، الکترونیک و آی تی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت های فناوری و تیم های دانش بنیان در کارخانه نوآوری هنوز به صورت مطلوب محقق نشده است ولی در این مسیر گام های بسیار خوبی برداشت شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تجهیزات، روش های نوین و داروها فعالیت های جدید دارند و حمایت های لازم در این حوزه انجام می شوند، گفت: باتوجه به اینکه شهر شیراز قطب علمی جنوب کشور محسوب می شود، هم اکنون جایگاه بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان در سطح کشور دارد، این در حالیست که از محل سه صندوق صنایع پیشرو، منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از منابع استانداری به این شرکت ها کمک ها و ارائه تسهیلات لازم انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون فارس رشد بسیار خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان داشته است به گونه ای که بیش از یک هزار و یکصد شرکت نوآوری در فارس وجود دارد که بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت های فناور هستند.

استاندار فارس بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت های فناوری و تیم های دانش بنیان در کارخانه نوآوری هنوز به صورت مطلوب محقق نشده است ولی در این مسیر گام های بسیار خوبی برداشت شده است.  

کد خبر 1075392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha