حجاب هدیه‌ ای الهی برای حفظ کرامت بانوان است

انصاری گفت: حجاب به عنوان یک پوشش پسندیده و متعارف برای بانوان مانند یک هدیه الهی برای حفظ حرمت و کرامت بانوان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «موسی انصاری» امروز (سه شنبه ۲۲ تیر) در حاشیه بازدید از نمایشگاه «حریمی از جنس آسمان» که در امامزاده شهرکرد برپا شده است با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در قرآن کریم و روایات گفت: همه‌ ما باید در هفته حجاب و عفاف محتوا و اصل مسئله که همان  تبیین نقش حجاب و عفاف در حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی است را برای مردم تبیین کنیم.

 

وی با اشاره به نقش برجسته حجاب و عفاف در سعادت زنان و مردان جامعه افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروزه خانواده‌های ایرانی را درگیر خود کرده‌است بی‌توجهی به ارزش‌ های والای جامعه و برخی دستورات اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و مسئله‌ی حجاب است.

 

انصاری اصلاح وضعیت حجاب در کشور و استان را نیازمند یک کار فرهنگی قوی و برنامه‌ریزی شده و با تأکید بر نقش خانواده ‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بهترین روش برای اصلاح وضع موجود، جلب مشارکت خانواده‌ها در نظارت بر حجاب و عفاف فرزندان خود است چراکه خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی مؤثر می‌تواند اولین گام را بردارد و پس از این مرحله جامعه نیز اصلاح می‌شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اهتمام به مسئله حجاب و عفاف در جامعه را وظیفه‌ همه‌ دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در همین راستا با همکاری اداره اوقاف، هیئت امناء، مرکز افق و هیئت خواهران امامزادگان شهرکرد، اقدام به برپایی نمایشگاه «حریمی از جنس آسمان» به ‌منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف منطبق بر فرهنگ دینی، ملی و محلی، احیاء امر واجب و سنت حسنه «امر به معروف و نهی از منکر» در مورد حجاب و عفاف، تبیین نقش حجاب در افزایش سلامت جامعه و بهره ‌برداری از فضای معنوی امامزادگان درجهت توجه‌ دادن عموم جامعه به اهمیت حجاب و عفاف در آستان مقدس امامزادگان دوخاتون (س) شهرکرد نموده است.

 

وی از طراحی، تدوین و چاپ بیش از ۴۰ مورد اقلام تبلیغاتی در قالب بنر، لمینت و کاتالوگ معرفی برای نصب در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در هفت غرفه از ۲۱ تا ۲۵ تیرماه از ساعت ۸ الی ۲۱ پذیرای بازدید کنندگان گرامی خواهد بود.

 

کد خبر 1075407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha