ولایت فقیه جلوه ای از غدیر است/۳ هزار پرس غذای گرم در دهه ولایت توزیع می شود

جلسه هماهنگی مراسم و جشن های غدیر صبح امروز به همت بنیاد بین‌المللی غدیر استان ایلام در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر استان، در این جلسه اظهار کرد: عید غدیر بزرگترین اعیاد است، عیدی است که معرف هویت تشیع است مخصوصا در استان یکدست شیعه ایلام باید این شور تشیع را تبدیل به معرفت غدیری کرد.

 

حجت الاسلام«اله نور کریمی تبار» یادآور شد: غدیر شاخص حاکمیت اسلامی و هدایت الهی در جامعه است، غدیر نماد شایسته سالاری است و ولایت فقیه در جمهوری اسلامی هم جلوه‌ای از غدیر است.

 

وی گفت: در دهه غدیر باید برای شناساندن ارزش  غدیر و معارف غدیر و حکومت علوی تلاش شود چرا که با حاکمیت علوی همه انحرافات از بین خواهد رفت، باید هویت و واقعیت غدیر برای نسل جوان شناسانده شود تا چراغ راهی برای آینده باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: اطعام به نیازمندان در این ایام بسیار ضروری است و تاکید کردن این امر باید محور برنامه‌های غدیر باشد.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان نیز در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش عید غدیر و دهه ولایت و امامت، گفت: در این دهه به همت بنیاد غدیر استان و تمامی دستگاه های متولی و همچنین هیئات مذهبی کانونهای فرهنگی، پایگاه‌های مقاومت و شبکه تبلیغی استان برنامه های شاد و متنوع و پر محتوایی تدارک دیده شده است.

 

حجت‌الاسلام « محمد فتاحی» افزود: پخت ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط هیئت‌های مذهبی استان و تقسیم بین فقرا از دیگر برنامه هایی است که در عید امامت و ولایت اجرا خواهد شد و همچنین دو هزار جلد کتاب با موضوع غدیر در سطح استان توزیع می شود و ۱۵ بقعه متبرکه استان در دهه ولایت برنامه جشن خواهد داشت.

 

وی به اهم برنامه‌های دهه ولایت اشاره کرد و گفت: اجرای جشن های شکوه ولایت با همکاری صدا و سیمای مرکز  ایلام، پویش خانواده شاد علوی و پویش کتابخوانی غدیر از جمله برنامه های اجرایی در این دهه است و  همچنین ستادهای شهرستانی غدیر در تمامی شهرستان ها تشکیل جلسه دادند و فعال می باشند.

 

حجت الاسلام  فتاحی ابراز کرد: برگزاری جشنواره ملی بهار ولایت با شعار ایران قوی در پرتو غدیر، اعزام مبلغ در ایام غدیر و برگزاری جشن عید ولایت توسط حوزه های علمیه سراسر استان و حضور روحانیون و مبلغین و مبلغات در مراسمات این ایام، توزیع پرچم غدیر بین بازاریان، راه اندازی پویش فقط به عشق علی علیه السلام احسان علوی و نذر غدیر با کمک اصناف و بازاریان استان از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی گفت: نورافشانی در آسمان شهرهای استان  به مناسبت عید غدیر، فعال سازی کانون های دانشجویی در فضای مجازی، استفاده از شبکه تبلیغی مبلغین و مبلغات جهت تبیین پیام و اهداف غدیر با استفاده از ظرفیت روحانیون، مداحان و هیئات مذهبی، سرکشی از خانواده های سادات، شهدای مدافع سلامت و سادات تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ده ها برنامه جشن دیگر که در سطح استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های دهه ولایت است.


 

کد خبر 1075440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha