تشکیل بیش از ۲۸ هزار پرونده ویژه معلولان در استان یزد

عطابخش با اشاره به آمار معلولیت ها گفت: بیش از ۲۸ هزار پرونده ویژه معلولان در استان یزد تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی محمد عطابخش» مدیر کل بهزیستی استان یزد در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد گفت: شعار هفته بهزیستی امسال « بهزیستی در گام دوّم؛ هوشمندسازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» است که در این هفته برنامه های مختلفی را در استان اجرا می کنیم.

وی افزود: ۳۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی در قالب ۱۴ برنامه افتتاح، بازدیدها، برگزاری جلسات و نشست‌ها، افتتاح طرح ارتقاء توانمندسازی افراد دارای معلولیت، برگزاری مراسم تجلیل از معلولین موفق و برگزاری انتخابات شبکه استانی مراکز مثبت زندگی  از جمله برنامه های ما در این هفته است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد ادامه داد: افتتاح سراسری دبیرخانه‌های ملی رصد آسیب‌های اجتماعی، آیین واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی و مراسم نمادین اهدای یک‌هزار دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان سازمان بهزیستی به صورت همزمان در سراسر کشور نیز از برنامه های دیگر ما در این هفته است.

عطابخش بیان کرد: بزرگترین چالش بهزیستی در استان در حوزه حمایتی و توانبخشی، عدم تناسب پرداختی‌های سازمان نسبت به هزینه و نیاز افراد دارای معلولیت است و با توجه به جهش پرداختی که در سال جاری صورت گرفته ولی این پاسخگوی نیاز معلولان و خانواده‌های تحت پوشش نیست.

وی گفت: بزرگترین چالش در حوزه آسیب، افزایش آسیب و بحث اعتیاد است و اگر چه افزایش آمار اعتیاد و آسیب استان یزد نسبت به سایر استان وضعیت بهتری دارد ولی نسبت به سال‌های قبل با افزایش مواجه هستیم و تقریباً رد پای اعتیاد در بیشترین مراجعان آسیب قابل مشاهده است.

عطابخش بیان کرد: افزایش مستمری معلولین و مددجویان و افزایش یارانه مراکز مددکاری به ویژه در سالهای اخیر  یکی از اقدامات مهم در استان بوده و هرچند این افزایش به صورت جهشی اتفاق افتاده ولی با توجه به شیب زیاد تورم ناکافی است و امیدواریم در سالهای آینده تناسب بیشتری بین هزینه‌ها و پرداختی‌ها روی دهد.

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: بیش از ۳۶ هزار نوع معلولیت که به دلیل چند معلولیتی برخی از مددجویان شامل بیش از ۲۸ هزار پرونده توانبخشی را برای افراد تحت پوشش را در استان تشکیل داده است.

وی افزود: در مجموع استان حدود ۱۹ هزار نفر تحت پوشش به صورت ماهیانه مبلغی دریافت می‌کنند که ماهیانه ۴ میلیارد تومان می‌شود و ۱۲ هزار نفر نیز از خدمات مراکز مختلف به ارزش یارانه جمعاً حدود 3 و نیم میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

 

کد خبر 1075513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha