سنجش سلامت ۳۵۰ دانش‌آموز پایه اولی در آستارا

موسوی از سنجش سلامت ۳۵۰ دانش پایه‌اولی به‌لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خبر داد.

«سید سجاد موسوی» امروز (چهارشنبه، ۲۳ تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: تاکنون ۳۵۰ نفر از دانش‌آموزان پایه‌اولی به‌لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا سنجش سلامت دانش‌آموزان را در بخش‌های بنیایی، شنوایی، قد، وزن، دهان، دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلال گفتاری و اتیسم دانست و افزود: ۱۳ نفر به دلیل هوش پایین، ۲۰ نفر به دلیل ضعف بینایی و ۱۵ نفر به دلیل ضعف شنوایی به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند تا تحت‌ مداوا قرار گیرند.

 

وی تعداد عوامل اجرایی طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه‌ اولی تا پایان شهریور ماه جاری تداوم‌ داشته و محل سنجش آموزشگاه استثنایی عدالت است.

 

موسوی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان را راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی جهت ارائه آموزش و مداخلات بهنگام دانست و اظهارکرد: نوآموزانی که مراحل ارزیایی را با موفقیت سپری کنند با دریافت برگه‌های سلامت جهت ثبت‌نام به مدارس ارجاع داده می‌شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۱۳ نوآموز پیش‌دبستانی و یک هزار و ۴۵۷ دانش‌آموز پایه‌اولی در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی موردارزیابی قرار گرفته بودند که دانش‌آموزان مشکل‌دار به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

کد خبر 1075523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha