جهاد آموزشی دانشجویان خراسان جنوبی در تابستان برگزار می‌شود

صلاحی با بیان اینکه سال قبل حدود ۲ هزار دانش آموز از خدمات علمی دانشجویان در مناطق محروم بهره بردند، گفت: پیش بینی می شود تابستان هم همین میزان خدمت به دانش آموزان ارائه شود.

«ابوذر صلاحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به فعالیت های جهادی و آموزشی بسیج دانشجویی در تابستان 1400 در مناطق محروم استان گفت: امسال بخشی از فعالیت گروه‌های جهادی دانشجویی در حوزه آموزشی و در قالب جهاد آموزشی انجام می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا متاسفانه شکل آموزش در کشور را تغییر داد و به سمت مجازی برد، افزود: برخی از روستاها و مناطق محروم به دلیل نداشتن اینترنت و یا مشکلات دیگر برخی از دانش آموزان به خصوص در پایه های پایین تر دچار یک سری مشکلات درسی شدند که گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان سال قبل طرح جهاد اموزشی را در راستای پوشش این مشکلات اجرا کرد.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح جهاد آموزشی یک طرح بسیار موفق بود و حتی وزارت آموزش و پرورش هم از آن تقدیر کرد به عنوان الگو و نمونه به همه کشور ابلاغ شد، اظهارداشت: تابستان سال قبل مرحله اول طرح اجرا شد، تعطیلات نوروز1400 هم مرحله دوم و تابستان امسال نیز مرحله سوم این طرح اجرا خواهد شد.

 

صلاحی گفت: در این طرح دانشجویان تربیت معلم در قالب گروه‌های چند نفره در روستاهایی که آموزش و پرورش اعلام می‌کند و در آنجا دانش آموزان افت تحصیلی داشتند و یا دسترسی به شاد موجود نبوده است با اولویت دانش آموزان محروم تر ورود پیدا می‌کنند و به ارائه خدمات آموزشی خواهند پرداخت.

 

وی با بیان اینکه این طرح سال قبل تعداد قابل توجهی از دانش آموزان را از تجدیدی به قبولی رساندند، افزود: دانشجویان در این طرح به معنی واقعی کلمه جهادی عمل کردند، به طوری که برخی روستاها را بچه ها با وسیله شخصی خودشان طی می کردند و مدت یکی دو هفته حتی آنجا بیتوته داشتند.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال یک دوره توانمندسازی نیز برای این دانشجویان پیش بینی شده که به کمک دانشگاه فرهنگیان، اساتید و معلمان با تجربه استان، دانشجویان با شیوه های آموزشی نوین آشنا خواهند شد، گفت: پیش بینی می شود که در تابستان امسال حدود 200 دانشجو در قالب جهاد آموزشی در مناطق محروم استان به دانش آموزان آموزش ارائه کنند.

 

صلاحی با بیان اینکه سال قبل حدود دو هزار دانش آموز از خدمات علمی دانشجویان در مناطق محروم بهره بردند، یادآور شد: پیش بینی می شود تابستان هم همین میزان خدمت به دانش آموزان ارائه شود.

 

وی گفت: علاوه بر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، جمعیت امام حسن علیه السلام هم که دانشجویان سایر دانشگاهها هستند به دانش آموزان محلات آسیب دیده حاشیه شهر بیرجند خدمات درسی ارائه می کنند.

 

کد خبر 1075569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha