اجرای برنامه های فرهنگی هنری در هفته عفاف و حجاب

اسماعیلی گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه های فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بستر فضای مجازی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در جلسه شورای عفاف و حجاب این اداره کل بیان کرد: تولید محتواهای جذاب فرهنگی و هنری با محوریت عفاف و حجاب و انتشار آن به ویژه در فضای مجازی از مهمترین الزامات فرهنگی امروز است که در این خصوص سه پویش مردمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: پویش «مروارید نهان» با هدف معرفی بانوانی که در عین داشتن پوشش شایسته ایرانی و اسلامی، در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، کارآفرینی و غیره موفق هستند، در این ایام برگزار می شود و همه اقشار مردم می توانند با شرکت در این پویش، بانوان موفق را از طریق شماره واتساپ 09198463022 معرفی کنند تا ضمن معرفی بیشتر آنان به جامعه، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرند.

 

وی عنوان کرد: پویش «چادر نماز فرشتگان»، پویش دیگری است که ویژه نذر چادر نماز و سجاده برای دختران یتیمی که به سن تکلیف رسیده اند راه اندازی شده و مردم می توانند کمک های خود را برای این منظور به شماره حساب 17833333363 با شماره کارت 5892107044039801 نزد بانک سپه به نام موسسه کمک یه ایتام و مستمندان قزوین واریز کنند تا چادر نماز مورد نیاز دختران ایتام با همکاری مؤسسه آیلار تهیه و به ایشان تقدیم شود.

 

اسماعیلی افزود: پویش «نقاشی حجاب خانواده من»، عنوان پویش دیگری است که در این ایام برگزار می شود و کودکان عزیز (مقطع ابتدایی) با کشیدن نقاشی از پوشش و حجاب اعضای خانواده خود و ارسال آن به شماره واتساپ 09198463022 می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری و وبینار با همکاری موسسه فرهنگی آیلار از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب است که تلاش می کنیم علاوه بر همکاران، زمینه بهره مندی اصحاب فرهنگ و هنر و مردم به ویژه بانوان محترم از این دوره ها را فراهم آوریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، طراحی و انتشار پوستر های متناسب در فضای مجازی و تبلیغات محیطی،  با محوریت عفاف و حجاب از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری در این ایام خواهد بود.

 

وی یادآور شد: ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب به صورت یک ضمیمه فرهنگی به تمامی برنامه های ما در سال جاری الصاق شده و تلاش می کنیم از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق این مهم استفاده شود.

 

کد خبر 1075575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha