افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ازدواج در گیلان

زارع از افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان طی سه ماه نخست سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(۲۳ تیر) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده گیلان با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، نامگذاری این روز فرخنده به عنوان روز ازدواج را فرصت مناسبی برای ترویج شیوه و سیره زندگی بزرگان دین، فرهنگ اصیل ازدواج، ساده زیستی، تسهیل در امر ازدواج و قناعت ورزی در جامعه عنوان کرد.

 

استاندار گیلان از افزایش بیش از ۳۱ درصدی آمار ثبت رسمی ازدواج در گیلان طی سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: رعایت عفاف و حجاب، با ایجاد آرامش و امنیت فردی، موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب همواره مورد تاکید بوده، خواستار نظارت بر پوشاک به‌ویژه پوشاک بانوان، حمایت از تولیدکنندگان پوشاک منطبق با الگوهای اسلامی – ایرانی و نیز زنان سرپرست خانوار کارآفرین شد.

 

زارع با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، حمایت از تولیدکنندگان لباس و پوشاک منطبق با الگوی حجاب و عفاف را یکی از اقدامات جهت ظهور خلاقیت جوانان تحصیل‌کرده در این حوزه دانست و اذعان داشت: این اقدام حمایتی با بهره‌گیری از مولفه‌های فرهنگی، ملی و بومی، الگوهایی شایسته در حوزه لباس به جامعه عرضه می‌کند.

 

وی به پیش‌بینی برنامه‌های متنوعی از قبیل مسابقات اجتماعی، فرهنگی و هنری، دوره‌های آموزشی و‌‌... همزمان با هفته حجاب و عفاف توسط دستگاه‌های فرهنگی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر استان و کشور، بر بستر فضای مجازی برگزار شده و اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

استاندار گیلان در ادامه به اجرای پروژه‌های خوبی همچون دهکده سالمندی و سلامت و کلینیک سالمندی به عنوان یک ظرفیت اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای سرمایه‌گذاران در قالب‌های مختلف باشد و علاوه بر این، مرکز جامع سلامت و کارت منزلت اجتماعی نیز برای بانوان سرپرست خانواده اثرگذار است.

 

وی با اشاره به ایجاد مرکز مهر خانواده برای ملاقات خانواده‌ها با فرزندان طلاق بیان کرد: به‌منظور افزایش تجهیزات و امکانات و ایجاد مراکز مشابه در شهرستان‌های مستعد، از این اقدام حمایت مالی و اعتباری می‌شود.

 

زارع ایجاد فضای با نشاط در مسیر شکوفایی استعدادهای کودکان و مشارکت دادن آنان در برنامه های اجتماعی به عنوان نسل آینده ساز جامعه را یک ضرورت دانست و متذکر شد: در این راستا باید با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در رابطه با حقوق کودک، ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به این حقوق و رشد هویت ملی را شاهد باشیم.

 

وی بروز آسیب‌های ناشی از دوری از الگوهای سبک زندگی ایرانی-اسلامی را یادآور شد و گفت: این آسیب‌ها به لحاظ روحی، روانی و جسمی در جامعه اثرگذار است و بی‌تردید تکیه بر سبک زندگی متناسب با مولفه‌های ایرانی و اسلامی نیازمند مشارکت عمومی و نیز تلاش فراگیر اصحاب رسانه و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج این فرهنگ است.

 

در این جلسه گزارش مدیرکل بهزیستی استان در خصوص اقدامات صورت گرفته در شورای ساماندهی امور سالمندان، گزارش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص بررسی وضعیت اجتماعی و فرهنگی کارگران و آسیب های موجود در این بخش، گزارش مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در خصوص بررسی وضعیت اجتماعی و فرهنگی زنان سرپرست خانوار و گزارش دادگستری و اداره کل بهزیستی در خصوص مرکز مهر خانواده ارائه شد.

 

 

کد خبر 1075599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha