صادرات غیر نفتی از بندرانزلی ۷۵ درصد رشد داشته است

آبایی از رشد ۷۵ درصدی صادرات غیرنفتی از لحاظ وزنی در مجتمع بندری انزلی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حمیدرضا آبایی» امروز (چهارشنبه، ۲۳ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی شامل غلات، آهن آلات، چوب و تخته، شیشه، کنستانتره، مصالح ساختمانی و ... از بندر آستارا ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان میزان بارگیری کالا از مجتمع بندری انزلی را ۷۳ درصد اعلام کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال بارگیری از بندر آستارا ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

 

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان گیلان ۴۶ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ ترانزیت کالای غیرنفتی از بنادر انزلی و آستارا به ترتیب ۲۳۲ و ۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.  

 

گفتنی است، بندر انزلی با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود كه متاسفانه عليرغم همه هماهنگي‌ها، اقدامات و رايزنی های صورت گرفته در جذب بار و كالا و بهره گيري از تجهيزات مدرن و بروز كه باعث شد در سال ٩٩ رشدی بالغ بر ٣٥ درصد را نسبت به سال قبل شاهد باشيم که با لغو معافيت ماليات بر ارزش افزوده در سه ماهه ابتدای سال جاری با كاهش تخليه بيش ٢٠ درصدی مواجه شده است. 

کد خبر 1075610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha