کانون های مساجد هستند که برای جوان ها شناخت ایجاد می کنند

راستینه هفشجانی گفت: کانون های مساجد هستند که برای جوان ها شناخت ایجاد می کنند، بدون شناخت مدیریت محقق نمی شود، شناخت مقدمه تربیت است و تربیت سرآغازی برای وصول عبودیت و کانون ها مهمترین قطعه جوشان برای اتصال تربیت و نیل به عبودیت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد راستینه هفشجانی» در حاشیه کارگاه‌ های آموزشی طرح ملی ترنم فهما در شهرکرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون های مساجد هستند که برای جوان ها شناخت ایجاد می کنند، بدون شناخت مدیریت محقق نمی شود، شناخت مقدمه تربیت است و تربیت سرآغازی برای وصول عبودیت و کانون ها مهمترین قطعه جوشان برای اتصال تربیت و نیل به عبودیت هستند.

 

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه غفلت یک مسجد از محیط پیرامون منجر به آسیب به مسجد می‌شود، اظهار کرد: تصمیمی که در مورد شکل‌گیری پایگاه های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد گرفته شد تصمیم هوشمندانه ای برای حفظ این شعاع نور بود.

 

راستینه هفشجانی اذعان داشت: هر جا که کانون ‌های فعالی در سطح مساجد داریم آن مساجد رونق یافته و پرتحرک هستند، مسائل مردم و زندگی آنان را حل و فصل می‌کنند، مساجدی این چنین همان معنای سنگری را دارند که امام راحل فرمود بنابراین حفاظت از پیرامون مسجد به همان میزان که حراست از خود مسجد مهم است اهمیت دارد.

وی گفت: هر جا که کانون‌های فعالی در مساجد داریم، شاهد رونق فعالیت‌های مساجد و تحرک آن برای حل و فصل مسائل مردم و زندگی آنها هستیم و این همان معنای سنگری است که امام راحل نسبت به مساجد فرمود. لذا حفاظت از پیرامون مسجد اهمیت فراوانی دارد.

راستینه هفشجانی تصریح کرد: در شعاع و پیرامون مسجد به عنوان مرکز نور و تحول بخش یک محله اتفاقات و اخبار مختلفی است، کانون های مساجد وظیفه دارند که این فعالیت ها و اخبار را رصد کنند، در واقع هرچه که کانون ها با حوادث پیرامون مسجد آشنایی و ارتباط بیشتر داشته باشند نقش آنها در نورانیت بخشیدن به مساجد بیشتر می شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: کانون های مساجد هستند که برای جوان ها شناخت ایجاد می کنند، بدون شناخت مدیریت محقق نمی شود، شناخت مقدمه تربیت است و تربیت سرآغازی برای وصول عبودیت و کانون ها مهمترین قطعه جوشان برای اتصال تربیت و نیل به عبودیت هستند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قبل از هر کار باید بستر نزدیک شدن جوانان به مساجد را فراهم کنند چراکه فعالیت در کانون های مساجد مقدمه ای برای تربیت نیروی مسجدی است.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه اوج کار در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید این باشد که ارزش و مقام مسجد در هر مکان و مقطعی از هر جا و هر چیزی بالاتر باشد گفت: در این راستا هر زمان که کار را به جوانان سپردند شاهد جلو رفتن امور و کارها بوده ایم، چنانچه که در دوران اوایل انقلاب، زمان جنگ کار دست جوانان بود.

 

کد خبر 1075632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha