کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و تاثیر نماز در زندگی برگزار شد

به گفته انصاری، در راستای ترویج و آشنایی خانواده ها با الگوی سبک زندگی اسلامی کارگاه آموزشی، سبک زندگی اسلامی وتاثیر نماز در زندگی اسلامی در آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان در این خصوص اظهار کرد: سبک زندگی هر فرد، بر سلامت اخلاقی، رفتاری، جسمانی و روانی افراد تاثیر می‌گذارد و هرچه فرد نسبت به انجام آموزه‌های دینی متعهدتر باشد آرامش بیشتری پیدا می‌کند.

 

محمدرضا انصاری ادامه داد: نماز یکی از مهمترین دستورات دینی است که اگر با رعایت شرایط نماز و کیفیت اقامه آن، انجام گیرد، تاثیر زیادی در تقویت سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف دارد.

 

وی اضافه کرد: از این رو ضرورت دارد در این زمینه تحقیق شود و تبیین شود که؛ نقش نماز در سبک زندگی اسلامی چیست بر این اساس، نماز به عنوان یگانه وسیله برای دست یافتن به معنویت، اخلاق فاضله و سلامت روحی و جسمی در زندگی انسان بوده و جایگاه و اهمیت غیر قابل انکاری در بسیاری از ابعاد زندگی دارد؛ چرا که مداومت بر یک عمل، به مرور زمان اثرات خود را خواهد گذاشت، نماز هم به عنوان عملی که هر روز در پنج نوبت اقامه می‌شود اثرات خود را در زمینه‌های مختلف بر جای می‌گذارد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم ترین دغدغه به شمار می رود، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی و اجرایی شدن آن به معنای واقعی کلمه معضلات فرهنگی اجتماعی مختلف ناشی از تهاجم فرهنگی را از بین می برد.

 

حجت الاسلام رضایی به عنوان سخنران این كارگاه آموزشي با اشاره به اینکه لازمه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بهره‌گیری از شیوهای آموزشی است، گفت: سبک زندگی اسلامی عنوانی است شناخته شده در سطح بین الملل، اما از زاویه‌های متعدد به آن نگاشته می‌شود و مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: از طرفی می‌توان نماز را یک مولفه عملی در سبک زندگی محسب کرد و از طرف دیگر خود نماز شاخص‌های است که به تمامی جوانب زندگی جهت می‌دهد و در تمامی حیطه‌های زندگی معنای اسلامی بودن را متجلی می‌کند؛ از یک سو اعتقادات نمازگزار را نهادینه می‌کند و در هر شبانه روز شهادتی بر اعتقادات مهم خود می‌کند؛ از سویی دیگر با نقش ارتباطی بین خالق و مخلوق با ارایه رویکردهای رفتاری سبک زندگی نمازگزار را در مقابل مشکلات مقاوم و در سخت‌ترین شرایط زندگی به فریاد می‌رسد.

 

به گفته رضایی، نماز نقش بی‌بدیلی در ارایه رویکردهای علمی و اجتماعی در زندگی دارد که در مجموع می‌توان گفت: کلیت و فرع زندگی اسلامی در پرتو نماز به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

 

در پایان از تعدادی از همکاران که در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت داشتند تقدیر بعمل آمد.

 

کد خبر 1075692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha