موضوع غدیر باید برای تمامی مسلمانان به عنوان الگو قرار گیرد

حجت‌الاسلام فتاحی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد غدیر این بود که مردم ولایت فقیه را در زندگی خود معیار قرار دهند گفت: موضوع غدیر باید برای تمامی مسلمانان به عنوان الگو قرار گیرد تا جامعه خوبی را تشکیل دهیم و مبانی پیامبر اسلام را اجرا کنیم.

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه عید غدیر به عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد محسوب می‌شود اظهار کرد: روز غدیر یکی از روزهایی است که با تفکر در آن، یافته‌هایی نصیب ما می‌شود که به ساخت جامعه اسلامی کمک می‌کند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد عید غدیر این بوده که تا آن‌موقع ابلاغ و اجرای دستورات توسط پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گرفت و پیامبر اسلام در روز غدیر به این مسئله اشاره کرد که منطق الهی بر استمرار حکومت نبوی در قالب امامت است.

 

وی اذعان کرد: وقتی که پیامبر اکرم (ص) شخصیت حضرت علی (ع) را معرفی می‌کند، به یک نوعی می‌خواهد به مردم بفهماند که کسی باید در جایگاه حاکم، ولی و وصی قرار گیرد که صالح و مصلح و دارای جامع فضائل اخلاقی باشد تا بتواند جامعه خوبی را تربیت کند.

 

حجت‌الاسلام فتاحی تصریح کرد: اگر حکومت اسلامی به معنای حقیقی خود که همان ولایت است، به عنوان یک شعار برای مسلمانان مطرح شود و مردم نیز به ولایت توجه کنند و آن را در کارها الگو و معیار قرار دهند، مشکلات کاهش می‌یابند.

 

وی عنوان کرد: عید غدیر فرصتی برای این است که مردم با ولایت عهده ببندند و حرف ولی خدا را گوشش کنند تا مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و کاستی‌های امت اسلامی رفع شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد غدیر این بود که مردم ولایت فقیه را در زندگی خود معیار قرار دهند یاد آور شد: موضوع غدیر باید برای تمامی مسلمانان به عنوان الگو قرار گیرد تا بتوانیم جامعه خوبی را تشکیل دهیم و مبانی پیامبر اسلام را محکم اجرا کنیم.

 

کد خبر 1075698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha