حل مشکل بحران آب در چمستان توسط امام جمعه این شهر

پیگیری و هماهنگی های امام جمعه چمستان مشکل قطعی آب در این منطقه را حل کرد.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: در پی بروز برخی مشکلات و قطعی آب در منطقه چمستان استان مازنداران، شماری از مردم این منطقه با گلایه از این حادثه از امام جمعه شهر خواستند تا این مشکل را پیگیری کند که پس از هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، این مشکل برطرف شد و تا چند روز آینده مردم منطقه از این نعمت خدادادی بهره مند می شوند. این امر نشان می دهد ائمه جمعه می توانند نقش محوری در حل مشکلات مردم در نقاط دور دست داشته باشند درهمین رابطه گفتگویی با حجت‌الاسلام رحمت الله حاجی زاده ، امام جمعه چمستان (مازندران) به شرح زیر اریه می شود.

 

در رابطه با مشکلات آب شرب شهرستان نور و پیگیری‌های صورت گرفته توسط دفتر امام جمعه توضیح بفرمایید؟

ما در این منطقه با  مشکلات آب آشامیدنی چمستان و درخواست مردمی برای حل این مسئله، مواجه هستیم و پیگیری و حل مشکلات مردم یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی از سوی امامت جمعه دنبال می‌شود.

 

در مورد بخش چمستان و مشکل آب و برق و گاز بیشتر توضیح بفرمایید؟

بخش چمستان حدود 10 هزار سکنه دارد که با مشکل آب، برق و گاز روبه‌رو هستند و کم آبی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش به شمار می‌آید، باتوجه به گرمای شدید تابستان و نیاز شدید به این موضوع، مردم درخواست کردند که این مسئله را به صورت جدی دنبال کنیم.

 

دلایل کم‌آبی و مشکلات قطعی آب در چمستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

چند عامل باعث شد که این اتفاق در چمستان رخ دهد که یک مورد آن حفر چاه‌های غیر مجاز در منطقه است و عدم اطلاع رسانی صحیح و نبود منبع‌هایی برای ذخیره آب نیز از دیگر مشکلات آن به شمار می‌آید،و قطع 10 روزه آب شرب در چمستان که هنوز هم ادامه دارد و مشکلات فراوانی را برای اهالی این منطقه به ارمغان آورده است.

 

چه  پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی با مسئولان و مدیران شهر و استان برای حل این بحران صورت گرفت؟

 

 برای رفع مشکل کم آبی اهالی منطقه وارد میدان شده ایم و در همین راستا شهرک هایی که قابلیت آب رسانی داشتند را وارد مدار کردیم و چاهی را که 2     سال قبل حفر شده بود و مورد استفاده قرار نمی‌گرفتد با حضور مدیر کل آب و فاضلاب استان تجهیز کردیم و تا چند روز دیگر وارد مدار خواهد شد؛ همین طور قرار شد چاه جدیدی نیز در همین راستا حفر شود تا مشکل کم آبی مردم برطرف شود.

 

همکاری نماینده مجلس و فرماندار در حل این بحران چگونه بود؟

 متاسفانه برخی از مسئولان دغدغه چندانی برای حل این مشکل نداشتند و با توجه به این که آب منطقه از ساعات اولیه صبح قطع و تا ساعات 1 الی 2 بامداد ادامه پیدا می کرد، مشکلات بسیاری ایجاد کرد؛ البته باید گفت که اگر در شهر چمستان هم  مشکل حل شود؛ روستاهای این شهر همچنان با این مشکل روبه‌رو هستند و بدون آب و یا با کمترین آب موجود زندگی را سپری می کنند و نیاز است مسئولان نسبت به این موضوع به صورت اساسی چاره اندیشی و برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

امیدواریم که با همکاری مسئولان هر چه سریع تر مشکل آب بخش چمستان چه در بخش شهری و چه روستایی رفع شود تا اندکی از سختی های مردم کاسته شود و مشکل کم آبی یا بی آبی نداشته باشند.

کد خبر 1075699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha