کشتارگاه های گلستان تخلف آشکار دارند/ اختلاف ۹ هزار تومانی قیمت مصوب مرغ با قیمت عرضه در بازار

مهقانی گفت: امروز متاسفانه شرایط به گونه ای است که از آذر سال گذشته براساس تخلف ها کشتارگاه ها و زنجیره های تولید به میزان ۱۰ سال سود بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم مهقانی» ظهر امروز (چهارشنبه 23 تیر) در جلسه تنظیم بازار شهرستان گرگان اظهار کرد: زنجیره مرغ در استان طبق مصوبات به ازای هر دو کیلو 600 گرم  گوشت مرغ تولیدی چهار کیلو و 200 گرم نهاده دریافت کردند و لذا با توجه به اینکه 100 درصد نهاده تخصیصی را دریافت می کنند باید به مصوبات تنظیم بازار اهتمام داشته باشند.

 

مسئول دبیرخانه قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا گلستان  ادامه داد: یک واحد کشتارگاهی مرغی که تحویل می گیرد باید 25 درصد در اختیار ستاد ستاد تنظیم بازار استان قرار دهد و 25 درصد نیز برای خود کشتارگاه در نظر گرفته شده است و 50 درصد نیز برای میدان بهمن تهران ارسال می شود.

 

مهقانی به مشکلات عرضه مرغ در میدان بهمن تهران اشاره کرد و گفت: براساس تخلفات مرغ از این میدان به شهرهای دیگر ارسال می شود و شبکه دلالی تنظیم بازار را به هم ریخته است.

 

وی افزود: اکثر کشتارگاه های مرغ تخلف شفاف دارند و حتی از تعزیرات  نمی ترسند چرا که تعزیرات 20 میلیون جریمه برای آنها در نظر می گیرند و این جریمه تنها هزینه آورده یک شبه آنها است.

 

این مقام مسئول به پایین بودن نرخ جریمه ها اشاره کرد و گفت: باید مرغ تحویل کشتار 17 هزار و 100 تومان باشد ولی قیمت به مراتب از این بالاتر است و 21 هزار و 300 تومان تحویل داده می شود.

 

مهقانی بیان کرد: امروز متاسفانه شرایط به گونه ای است که از آذر  سال گذشته که با بحران مرغ رو به رو بودیم براساس این تخلف ها کشتارگاه ها و زنجیره های تولید به میزان 10 سال سود بردند و قانع نشدند و مرغ را به قیمت مصوب تحویل بازار نمی دهند.

 

وی افزود: مرغ با قیمت 27 هزار تومان در بازار عرضه می شود و تا 9 هزار تومان امروز قیمت مصوب با قیمت بازار اختلاف دارد.

 

کد خبر 1075734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha