پروژه درمانگاه عمومی دیواندره آماده تحویل موقت است

قادرپورا اقدم گفت: احداث پروژه درمانگاه عمومی شهرستان دیواندره از اول سال ۹۸ اجرایی شده است و در حال حاضر آماده تحویل موقت است.

دکتر شیرزاد قادرپوراقدم مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان در گقتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان در تشریح عملکردی بمناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان در سال 99 با بودجه‌ای بالغ بر 480 میلیارد تومان تلاش کرده است تا خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به بهترین نحو ممکن بصورت مستقیم و یا از طریق خرید خدمات از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین نماید.

 

 

وی گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان به عنوان متولی امور درمان سازمان تامین اجتماعی در استان کردستان، به ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم می‌پردازد.

 

 

وی گفت: در بخش درمان مستقیم مدیر درمان کردستان هم اکنون  با دارا بودن 2  بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز ، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج و 3 درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار ؛ قروه و مریوان و 2 درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و بانه به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان عزیز این سازمان می پردازد.

 

 

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان افزود: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای این بخش و به همت مسئولان سازمان عملیات احداث پروژه درمانگاه عمومی شهرستان دیواندره از اول سال 98 اجرایی شده است و در حال حاضر آماده تحویل موقت است ضمن اینکه پیگیری ساخت درمانگاه دهگلان نیز جزء برنامه‌های در دست اقدام مدیریت درمان در سال 1399 بوده است.

 

 

قادرپور اقدام تصریح کرد: در مجموع وضعیت مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با کشور، هم از  لحاظ تعدادی و هم از لحاظ کیفی، دارای وضعیت مطلوبی بوده و می توان گفت در صورت موافقت سازمان با ساخت درمانگاه دهگلان؛ کردستان تنها استانی در کشور خواهد بود که تمام شهرستانهای آن دارای حداقل یک مرکز درمانی است.

 

مراجعه سرپایی 773487 نفر به مراکز تامین اجتماعی کردستان

 

دکتر قادرپور اقدام در ادامه با اشاره به اینکه براساس عملکرد سال 1399، در مجموع تعداد مراجعه کنندگان سرپائی مراکز ملکی تامین اجتماعی استان بیش از 773 هزار و 487 مورد بوده است، اعلام کرد: از این تعداد 620 هزار و 144 مورد متعلق به ویزیت پزشکان عمومی، 116 هزار و 697 نسخه مربوط به متخصصین و 36 هزار و 646 مورد دندانپزشکی به ثبت رسیده است.

 

وی گفت:  در همین مدت  بار مراجعه به مراکز پاراکلینیکی 744 هزار و 4 مورد بوده است که شامل 602 هزار و 166مورد نسخه دارویی، 99 هزار و 716 مورد نسخه آزمایشگاهی، 34 هزار و 615 مورد اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی و 7 هزار و 507 مورد فیزیوتراپی است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در این مدت در بیمارستان‌های سنندج و سقز تعداد 14 هزار و 774 مورد بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از 7 هزار و 583 عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

 

دکتر قادرپور اقدام اظهار کرد: همچنین از مهمترین شاخص‌های این بخش می‌توان به متوسط اقامت بیمار به میزان 15/2 روز،  ضریب اشغال تخت به میزان 33/47 درصد و نسبت سزارین به زایمان طبیعی 28 درصد است.

 

وی گفت: همچنین در این بخش می‌توان به شاخص نسبت چرخش تخت 9/84 و فاصله بازگردانی تخت به میزان 3/2 روز اشاره کرد و در این مدت میانگین اقلام دارویی 3 ، میانگین اقلام نسخ آزمایشگاهی 4/5، میانگین اقلام رادیوگرافی سرپایی 2/1 و میانگین مرگ و میر در هزار برابر 06/4 بوده است.

 

 

برگزاری بیش از یک‌هزار و 614 ساعت کلاس آموزشی توسط تامین اجتماعی استان

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان اعلام کرد: از دیگر موارد قابل ذکر دراین بخش می‌توان به برگزاری بیش از یک‌هزار و 614 ساعت کلاس آموزشی طی182دوره و به میزان 100 هزار و 500 نفر – ساعت برای پرسنل شاغل در واحدهای تابعه و همچنین تشکیل 69 جلسه کمیسیون پزشکی بدوی بمنظور بررسی 913 پرونده مربوطه و تشکیل 12 جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی بمنظور بررسی 122 مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدهای مربوطه اشاره کرد.

 

وی اضافه کرد: همین طور برگزاری 9 جلسه کمیته ماده 90 به منظور بررسی تعداد 59 پرونده و همچنین رسیدگی به سه هزار و 982 پرونده معاینات متقاضیان بیمه‌های خاص و نیز تشکیل 128 جلسه شورای پزشکی بمنظور رسیدگی به تعداد دو هزار و 69 پرونده استراحت پزشکی و بررسی تعداد دو هزار و 694 پرونده استراحت‌های ایام بیماری زیر 60 روز (بررسی توسط پزشکان معتمد) از دیگر فعالیت‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان است.

 

پاسخگویی شایسته به بیش از 773 هزار و 487 مراجعه بیمه شدگان

 

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: ارائه خدمات فوق‌الذکر جهت پاسخگویی شایسته به بیش از 773 هزار و 487 مراجعه بیمه شدگان عزیز به بخش درمان مستقیم سازمان در مدت مذکور هزینه‌ای بالغ بر 310 میلیارد تومان داشته است.

 

دکتر قادرپور اقدام به اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده اشاره و عنوان کرد: آغاز بهره برداری از درمانگاه عمومی کامیاران و بانه، اتمام طرح توسعه اورژانس بیمارستان سنندج با مدرن ترین تجهیزات و امکانات کاملا استاندارد همراه با ارتقاء و افزایش تخت های فعال آن از 10 تخت به 22 تخت، آغاز عملیات ساخت پروژه عمرانی طرح توسعه بیمارستان سقز در زمینی به مساحت یک‌هزار و 880 متر مربع و زیربنای معادل سه هزار و یکصد مترمربع و در فازهای اورژانس ICU، NICU ، کودکان و واحدهای پاراکلینیکی شامل رادیولوژی و آزمایشگاه و ادامه فعالیت عمرانی ساخت درمانگاه دیواندره از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

 

نصب پنج دستگاه رادیولوژی دیجیتال پروتال و ستون سقفی برای بیمارستان‌ها و درمانگاههای تخصصی

 

وی همچنین خرید و نصب پنج دستگاه رادیولوژی دیجیتال پروتال و ستون سقفی برای بیمارستان‌های سنندج و سقز و درمانگاه‌های تخصصی بیجار و قروه و آغاز طرح سامانه تولید نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی در دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیمارستان سنندج در شاخص درصد سزارین به کل زایمان در میان 69 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی رتبه اول را کسب کرده است.

 

مدیر درمان استان در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات بخش درمان غیر مستقیم پرداخت و تصریح کرد: در سال 99  از کل مراکز خصوصی و دولتی موجود استان بالغ بر 661 مرکز شامل  60 پزشک عمومی، 194 پزشک متخصص،31 دندانپزشک، 157 داروخانه، 153 واحد پاراکلینیکی، 15 بیمارستان دانشگاهی و 1 بیمارستان خصوصی و 48 درمانگاه و 2 مرکز دی کلینیک طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی بوده است و در مدت مذکور بالغ بر 9/2 میلیون بار مراجعه به این مراکز وجود داشته است.

 

7737 عمل جراحی در مراکز تامین اجتماعی کردستان انجام شد

 

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین تعداد 26 هزار و‌621 نفر بستری و در بیمارستان های طرف قـرارداد تحت درمـان قرارگرفته اند و تعداد هفت هزار و 737 مورد عمـل جراحـی نیز در این مراکـز برای بیمـه شدگان تامین اجتماعی انجام شده است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان افزود: از دیگر موارد قابل ذکر دراین بخش می توان به برگزاری 45 جلسه کمیته علمی و تخصصی ،12 جلسه کمیته فنی و عقد قرارداد و 3 جلسه شورای هماهنگی در دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی کردستان اشاره کرد.

 

دکتر قادرپوراقدم تاکید کرد: این خدمات با هزینه ای بالغ بر 170  میلیارد ریال بمنظور ایجاد تنوع در مراکز ارائه دهنده خدمات و قایل شدن حق انتخاب برای بیمه شدگان عزیز سازمان خریداری شده است.

 

وی گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان در سال 99 با بودجه ای بالغ بر  480 میلیارد تومان تلاش کرده است تا خدمات درمانی مورد نیاز  بیمه شدگان عزیز را به بهترین نحو ممکن بصورت مستقیم و یا از طریق خرید خدمات از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین نماید.

کد خبر 1075783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha