جمع آوری مدارس مختلط روستایی/ دانش‌آموزان از خدمات خوابگاهی رایگان بهره‌مند می‌شوند

واقعی با تاکید بر اینکه امسال بخش زیادی از مدارس مختلط روستایی(متوسطه اول) به دلیل کیفیت پایین آموزشی جمع آوری خواهند شد، گفت: آسیب های آموزشی و فرهنگی که این مدارس دارند، با راه اندازی خوابگاه ها بسیار کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» امروز(23 تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کنکور 1400 در کمال سلامت و آرامش در استان برگزار شد، گفت: آزمون مدارس تیزهوشان فعلا به دلیل شرایط کرونایی استان لغو شده و در آینده برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری در بحث معدل امتحانات نهایی دانش آموزان را کسب کرده است، افزود: این در حالی رقم خورد که ما در برخی مناطق زیرساخت های کافی برای آموزش های مجازی را نداشتیم اما در عین حال با تلاش همکاران و معلمان دلسوز و تلاش والدین و دانش آموزان این درخشش حاصل شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تلاش ها برای دسترسی تمام دانش آموزان به شبکه ملی اطلاعات،گفت: هنوز در برخی مناطق استان امکانات لازم برای این موضوع وجود ندارد که با تلاش های صورت گرفته به زودی این مناطق هم به شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات وصل خواهند شد.

 

واقعی با اشاره به کمبود معلم در خراسان جنوبی نسبت به نرم دانش آموزی و تلاش ها برای افزایش سهمیه استان در آزمون دانشگاه فرهنگیان و ماده 28، گفت: امسال تلاش شد تا در این دو آزمون سهمیه تعیین شده برای استان در همه شهرستان ها افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی، در دوره متوسطه باید برای تاسیس یک واحد آموزشی حداقل 75 دانش آموز حضور داشته باشند، گفت: مدارس مختلط در مقطع متوسطه دوم در استان نداریم و این مدارس که روستایی هستند، صرفا در متوسطه اول است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به بازدهی پایین مدارس مختلط با جمعیت پایین در روستاها اشاره کرد و گفت: مدارس متوسطه مختلط روستایی بدلیل اینکه یک دبیر باید همه و یا بیشتر دروس را تدریس کند، بازدهی بالایی ندارد و بهتر است والدین فرزندان خود را به مدارس خوابگاهی تعیین شده که رایگان هم هستند، بفرستند.

 

واقعی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای راه اندازی مدرسه متوسطه اول جدید، میانگین 75 دانش آموز و برای استمرار مدارس در حال فعالیت میانگین 60 دانش آموز را تعیین کرده اند، گفت: البته چنانچه در روستایی تعداد دختران به 30 دانش آموز برسد، برای دختران آن روستا می توان کلاس تشکیل داد.

 

وی با اشاره به اینکه بدنبال تجمع دانش آموزان روستایی مناطق مختلف شهرستان در قالب مدارس خوابگاهی هستیم، افزود: مدارس خوابگاهی تمامی امکانات از غذا تا هزینه ایاب و ذهاب و حتی لوازم التحریر دانش آموزان به صورت رایگان به آنها داده خواهد شد، همچنین این مدارس از نیروهای بسیار توانمند با کلاس های قوی استفاده می شود تا دانش آموز آینده درخشانی را پیش رو داشته باشد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مزیت مدارس خوابگاهی نسبت به مدارس مختلط با تعداد محدود دانش آموز، افزود: دانش آموزان در مدارس خوابگاهی هیچ دغدغه ای جز تحصیل نخواهند داشت و از تمامی امکانات خوابگاه به صورت کاملا رایگان بهره خواهند برد.

 

واقعی با تاکید بر اینکه امسال بخش زیادی از مدارس مختلط روستایی(متوسطه اول) بدلیل کیفیت پایین آموزشی جمع آوری خواهند شد، گفت: آسیب های آموزشی و فرهنگی که این مدارس دارد، با راه اندازی خوابگاه ها بسیار کاهش می یابد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برای هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس خوابگاهی به حدود 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: تلاش می شود تا بخش زیادی از این مبلغ از طریق وزارتخانه جذب شود و مابقی هم استانداری مساعدت لازم را داشته باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1075811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha