فعالیت های فرهنگی و دینی باید  در جامعه دانشگاهی دارای اهمیت باشد

معاون نهاد رهبری در دانشگاه های کشور گفت: فعالیت های فرهنگی و دینی باید همپای فعالیت های علمی و پژوهشی در جامعه دانشگاهی دارای اهمیت باشد و این یک خطای استراتژیک است که از این بعد غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «مهدی فاطمی پور» امروز (۲۳ تیر ماه) در آئین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر جامعه ای قصد تمدن سازی دارد باید سراغ افراد تاثیرگذار برود، اظهار کرد: قشر دانشگاهی و نخبگان جامعه همان لایه های تاثیرگذار جامعه هستند.

 

معاون اداری مالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور گفت: اگر بخواهیم تغییری در جامعه ایجاد کنیم باید سراغ دانشگاه برویم.

 

وی با اشاره به نعابیری چون دانشجو موذن جامعه است یا فرماندهان جنگ نرم، به نقش بی بدیل و چندوجهی دانشگاه اشاره کرد و افزود: فعالیت های فرهنگی و دینی باید همپای فعالیت های علمی و پژوهشی در جامعه دانشگاهی دارای اهمیت باشد و این یک خطای استراتژیک است که از این بعد غفلت کنیم.

 

حجت الاسلام فاطمی پور مسئولان دفاتر نهاد را به عنوان تسهیل گر، کمک کار و همکاری در فعالیت های فرهنگی و دینی در دانشگاه دانست.

 

حجت الاسلام و المسلمین «محسن قلندری» نیز در صحبت های کوتاهی با اشاره به روایات معصومین سرلوحه برنامه های این دفاتر را دین فهمی عمیق، تحمل در سختی ها و مدیریت در زندگی به عنوان شعار این دفاتر اعلام کرد و گفت: دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه، اساتید و دانشجویان فرصت مغتنمی برای تعالی دانشجویان و احیای جامعه است.

 

«نوروز هاشمی» نیز فلسفه تشکیل دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را ایجاد محیطی مذهبی و پرورش نسل جوانی مومن، معتقد و القای حاکمیت اسلامی دانست و گفت: توسعه چنین محیط معنوی با این افق دید توسط رهبر انقلاب تاکید می شد و از آن جایی که دانشگاه ها نیز در خط مقدم پرورش نیروهای نخبه و مستعد جامعه هستند، اهمیت این مکان دو چندان می شود.

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به بهترین شکل از ظرفیت دانشگاه ها در راستای اهداف مورد نظر استفاده کرد، افزود: ماموریت و رسالت دانشگاه فرهنگیان در پرورش دانشجو معلمان مومن و مقید در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی قرارا دارد.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر این دانشگاه، آن را واسطه خوبی با جامعه و دانش آموزان دانست و ادامه داد: می توان از این خصیصه برای پرورش و عمق بخشی اعتقادات دینی در نسل های آتی فرزندان جامعه استفاده کرد.

 

هاشمی از حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب (دهسار) مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان تشکر و قدردانی کرد و ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین جابری مسئول جدید دفتر نهاد رهبری برای وی آرزوی موفقیت کرد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سید پرویز موسوی نسب» (دهسار) مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن تشکر و قدردانی از همه مدیران و مسئولین دانشگاه در طول دوران حضور، به بیان اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی خود پرداخت و در پایان از کلیه مدیران و مسئولین و دانشگاهیان به خاطر کاستی‌ها در حوزه فرهنگی و اعتقادی عذرخواهی و برای حجت الاسلام  و المسلمین جابری آروزی توفیق کرد.

کد خبر 1075818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha