لزوم افزایش سهمیه جذب معلم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

طیبی گفت:آموزش و پرورش خراسان جنوبی با وجود افزایش ظرفیت جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ اما باز هم با کمبود معلم در استان مواجه است که باید سهمیه جذب افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سکینه طیبی» امروز(23 تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سال 90 تعداد دانش آموزان استان 131 هزار نفر بود که اکنون این تعداد به 180 هزار نفر رسیده است، گفت: این در حالی است که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش در این چند سال همیشه کاهشی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9447 کلاس درس در قالب 2600 مدرسه با 178 هزار و 599 دانش آموز فعال است، اظهارداشت: این در حالی است که اکنون 14 هزار و 533 نیروی انسانی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

 

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 54درصد نیروهای این نهاد زن و 46 درصد مرد هستند، گفت: دلیل بیشتر بودن خانم ها، جذب نیروهای حق التدریس پیش دبستانی و نیروهایی که خارج از مراحل قانونی به اداره اضافه شدند است.

 

طیبی با بیان اینکه تا سال 1405 همه ساله شاهد رشد دانش آموزان در استان خواهیم بود، افزود: این در حالی است که تعداد معلم های استان هر سال کاهش داشته است به طوری که سال 97 بیش از 12 هزار معلم در استان فعالیت داشتند که این تعداد اکنون به 10 هزار معلم کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

کد خبر 1075825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha