مجتمع جدید آبگرم معدنی قوتورسویی افتتاح می شود

جنگی مرنی گفت: احداث مجتمع جدید آبگرم معدنی قوتورسویی به اتمام رسیده و بهره برداری از آن آغاز شده و در روزهای آتی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، «عباس جنگی مرنی» گفت: احداث مجتمع جدید آبگرم معدنی قوتوسویی با صرف هزینه ای معادل 110 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت آب منطقه ای اردبیل و ارزش روز بیش از 200 میلیارد ریال به اتمام رسیده و بهره برداری از آن آغاز شده است و در روزهای آتی با حضور مسئولان ارشد استانی افتتاح می شود.

 

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: مجتمع آبگرم معدنی قوتورسویی به دلیل خواص درمانی آن به عنوان یکی از مراکز مهم با جاذبه های خاص گردشگری مورد توجه گردشگران از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورهای منطقه بوده است.

 

وی از اتمام عملیات اجرایی احداث آبگرم معدنی جدید قوتورسویی ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: این آبگرم معدنی سال ها به صورت سنتی و با امکانات کم بهره برداری می شد که با همت و تلاش های شبانه روزی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در دو سال اخیر، مدرن سازی و مجتمع جدیدی بر روی آن احداث شده است.

 

جنگی مرنی با ابراز قدردانی از تلاش های مدیریت آب های معدنی شرکت در اتمام پروژه احداث مجتمع جدید آبگرم قوتورسویی، اظهار داشت: این پروژه علیرغم وجود مشکلات متعدد مربوط به مسائل فنی، مالی و اجرایی در شرایط سخت کرونایی، صعوبت دسترسی و نیز محدودیت های فصل کاری در منطقه، با همت مضاعف همکاران مدیریت آب های معدنی و با همراهی و همدلی اهالی منطقه افتتاح می شود.

 

در ادامه، «رضا غفاری» تصریح کرد: با احداث  مجتمع جدید و مدرن آبگرم معدنی قوتورسویی خدمت دیگری از وزارت نیرو و  شرکت آب منطقه ای استان برای منطقه رقم خورده است.

 

عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و مدیر آب های معدنی شرکت افزود: این مجتمع به مساحت  ۱۲۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۰۰ نفر شامل ساختمان استخر، سالن استخر و رختکن، لابی و کفشداری، مدیریت و بلیط فروشی، نمازخانه، موتورخانه، دودهنه مغازه، ساختمان دیزل ژنراتور، منبع آب بتنی زمینی، سازه مقسم و خط انتقال، بهسازی چشمه، حصار کشی کل محوطه، دیوار سیل بند کمکی، سه دهنه پل بتنی نفررو و ماشین رو در عرض 2 سال احداث شده است.

 

چشمه آبگرم قوتورسویی در فاصله 25 کیلومتری شهر لاهرود و 50 کیلومتری شهرستان مشگین شهر قرار دارد.

کد خبر 1075950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha