جشن‌های دهه امامت و ولایت با اهتمام به خطبه غدیر برگزار می‌شود

بابایی‌پور با اشاره به برگزاری حداقل ۱۵ جشن عید غدیر در هر شهر استان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: جشن‌های امسال دهه امامت و ولایت، در راستای ژرف نگری و اهتمام بیشتر به خطبه غدیر برگزار می‌شود.

«عبدالله بابایی‌پور» امروز (پنجشنبه، 24 تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در سراسر جهان و همه استان‌های کشور، اظهار کرد: این بنیاد در 31 کشور دنیا از جمله آلمان، انگلیس، نروژ، دانمارک، سوئیس، سوئد، هند و برخی کشورهای آفریقایی نمایندگی دارد. 

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان با اشاره به اینکه کار اصلی بنیاد بین‌المللی غدیر، فرهنگ سازی غدیر است، افزود: فرهنگ سازی از طریق تبلیغ و ترویج غدیر و هم از طریق تعمیق این فرهنگ، مقدور است.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد بین المللی غدیر در راستای تبلیغات ایام غدیریه، از تبلیغات مرسوم شامل پارچه‌نوشته، بنر، پوستر و انعکاس فعالیت‌ها در رسانه‌های مکتوب و مجازی استفاده می‌کند، تصریح کرد: کارگاه های آموزش غدیر شناسی و فرهنگ غدیر نیز از دیگر اقدامات این بنیاد است.

 

بابایی‌پور خاطرنشان کرد: برخلاف نظر برخی از افراد سطحی نگر که فکر می‌کنند که غدیر، سبب ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی می‌شود، دقیقا برعکس آن صدق می‌کند، چون علی(ع) محور وحدت بود و به همین سبب غدیر نیز کارش وحدت‌آفرینی است.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی غدیر شناسی در مناطق سنی‌نشین گیلان خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزشی غدیر شناسی  را از سال گذشته با حضور حدود یکصد نفر از دختران و پسران و مردان و زنان شیعه و سنی در گیلان آغاز کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان در راستای تعمیق این فرهنگ به دستگاه‌های اجرایی استان، ایده می‌دهد، تاکید کرد: به عنوان نمونه در جلسه با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، در راستای استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های این نهاد برای ترویج و تعمیق فرهنگ غدیر، تصمیمات خوبی گرفته شد.

 

بابایی‌پور افزود: برگزاری جلسات با ادارات و نهادهای استان گیلان در راستای تصمیم‌سازی برای تسری برنامه‌ها به همه دستگاه‌های اجرایی، تعامل بیشتر و فعال شدن این موضوع در همه ادارات است.

 

وی برنامه امسال بنیاد بین‌المللی غدیر را در راستای ژرف نگری و اهتمام بیشتر به خطبه غدیر دانست و گفت:  تلاش داریم که با دقت نظر بیشتری به این خطبه بپردازیم زیرا بسیاری از موارد دینی، دنیایی، اخروی و امور معاش، احکام و ولایت در خطبه غدیر است.

 

بابایی‌پور در ادامه به خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: در این خطبه که سخنرانی یک ساعته پیامبر اکرم(ص) در 18 ذی الحجه است، ایشان 100 صفت خداوند و 45 مورد از صفات خود را نیز بیان می‌کنند.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان اظهار کرد: از عجایب خطبه غدیر این است که پیامبر اکرم(ص) در این سخنرانی، صمن استفاده از 59 آیه کامل قرآن کریم، دو سوره کامل را نیز قرائت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در این خطبه، 16 آیه مستقیم در ارتباط با امیرالمومنین(ع) است، تصریح کرد: پیامبر(ص) در این خطبه، 43 بار نام علی(ع) را برده و 58 بار نیز معاشرالناس را استفاده می‌کنند که از این تعداد، بیش از 28 بار فقط در مورد علی(ع) است.

 

بابایی‌پور با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر، 160 فضیلت امیرالمومنین(ع) را بیان می‌کنند، تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در این خطبه، 42 دستور نبوی و الهی را به مردم بیان می‌کنند که 21 دستورش مستقیم در ارتباط با امیر المومنین(ع) است.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان با تاکید بر اینکه باید مفاهیم خطبه غدیر را به مردم معرفی کنیم، افزود: برای تحقق این هدف، برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان، سازمان‌ها و ادارات کل از جمله برنامه‌های بنیاد غدیر استان است.

 

وی با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌های کرونایی، حداقل در هر شهر گیلان، 15 جشن عید غدیر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ غدیر، جشن‌های غدیر در 48 شهر استان گیلان برگزار می‌شود.

 

بابایی‌پور اذعان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، در جشن‌های غدیر امسال، همه شیوه ‌نامه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

کد خبر 1075962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha