نشست تخصصی «صنایع و امنیت پایدار اجتماعی» در آران و بیدگل برگزار شد

نشست تخصصی «صنایع و امنیت پایدار اجتماعی» با مشارکت صنایع بزرگ منطقه شمال استان اصفهان و فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نشست تخصصی «صنایع و امنیت پایدار اجتماعی» با مشارکت صنایع بزرگ منطقه شمال استان اصفهان و فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مجتمع فولاد کویر شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور فرماندار، بخشدار و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل، مدیران و کارشناسان مجتمع های تولیدی سایپا، فولاد امیر کبیر، دنیای مس، توزین الکتریک، درین، هامون نایزه و مدیران شهرک های صنعتی هلال و سلیمان صباحی آران و بیدگل برگزار شد، نقش صنایع تولیدی در حفظ امنیت پایدار اجتماعی مورد بررسی و نقد و نظر قرار گرفت. 


 رئیس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: وظیفه ناجا حفظ امنیت اجتماعی است که منشا و ریشه ی آن تولید و فعالیت های اشتغالزا و درآمدزای صنعتگران و تولید کنندگان است.


سرهنگ عزیزاله سپهوند، ارتباط امنیت اجتماعی با  فعالیت های صنعتگران را پیوندی مستقیم و معنادار ذکر کرد و گفت: آموزش و فرهنگ سازی امنیت، با هدف ارتقای سطح آگاهی اجتماعی پیش زمینه اساسی کاهش جرایم و دستیابی به امنیت پایدار اجتماعی است.
وی امنیت و توسعه ی متوازن را دو عنصر وابسته به یکدیگر توصیف کرد و گفت: تعامل پلیس و صنعت در این حوزه می تواند نقشی تعیین کننده و اثرگذار ایفا کرده و موجب افزایش سطح آگاهی شهروندان و تامین زیرساخت های آگاهی بخشی جامعه گردد. 

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز در این نشست اظهار داشت: در علوم سیاسی و اجتماعی، امنیت بعنوان یکی از اصول اساسی تحقق حکمرانی خوب محسوب می شود.


دکتر اسماعیل بایبوردی، افزود: بین وجود آسیب های اجتماعی و امنیت رابطه ای معنادار وجود دارد و تامین امنیت همه جانبه و پایدار بعنوان یکی از نیازهای اساسی شهروندان و ارکان و نهادهای اجتماعی محسوب می شود.


دکتر حسین زاده، رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر هم در این مراسم با بیان اینکه مجتمع فولاد کویر در راستای راهبرد کسب و کار مسئولانه ی خود همواره به مسئله مسئولیت اجتماعی توجه داشته است، اظهار داشت: این نگاه با سه رویکرد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بصورت ویژه به حوزه اجتماعی معطوف شده و امید داریم با برنامه ریزی ها و انجام اقداماتی اثربخش در این حوزه، شاهد ارتقاشاخص های توسعه بخش و نیل به توسعه پایدار باشیم.


امیر سلطان محمدی، مجری طرح آموزش فرماندهی استان اصفهان هم در این نشست اظهار داشت: پلیس در راستای شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ به دنبال ایجاد تعاملی اثربخش با صاحبان صنایع است تا از یک سو به رفع مشکلات و مانع زدایی از تولید رسیدگی کند و از سوی دیگر، با مشارکت صنایع بتواند سطح امنیت اجتماعی را ارتقا بخشد.


وی انتشار کتابچه آموزشی «نسیم آگاهی بخش» توسط پلیس پیشگیری جرایم را اقدامی اثرگذار در افزایش آگاهی اجتماعی برای مقابله با اقدامات مجرمانه ذکر کرد و گفت: صنایع به عنوان بخش بزرگی از جامعه با حفظ هوشیاری، تجهیز به مهارت های اجتماعی و افزایش میزان آگاهی های خود در حوزه پیشگیری از آسیب ها و جرائم، قادر هستند مشارکتی فعال در ایجاد امنیت پایدار داشته باشند.


کتابچه نسیم آگاهی بخش، در بر دارنده ی روش های پیش گیری از وقوع انواع جرایم اجتماعی، تحت نظارت پلیس آگاهی کشور تهیه و تدوین شده است.

کد خبر 1075974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha