واردات ۵٠ هزار رأس دام سبک برای عید قربان به سیستان وبلوچستان

مدیرکل دامپزشکی زاهدان گفت: به منظور تامین دام مورد نیاز مردم در عید قربان، پيش بيني می شود ۵٠ هزار رأس دام سبک برای عید قربان به سیستان وبلوچستان وارد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مهدی حسینی» بیان داشت:  به منظور تامین دام مورد نیاز عید قربان طی یکماه گذشته تاکنون ٢٠ هزار رأس دام سبک از استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی وارد استان شده است. 

 

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقصد بیشترین دامهای وارداتی زاهدان می باشد و بخشی نیز به سایر شهرستانهای جنوبی استان ارسال شده است. 

 

وی پیش بینی کرد: تا عید قربان حدود ۵٠ هزار رأس دام سبک وارد سبک استان شود. 

 

حسینی تاکید کرد: تمامی دام های وارداتی عید قربان در مبدا تحت نظارت های بهداشتی همچون پلاک کوبی، سم پاشی و معاینه بالینی خواهند بود که در صورت سالم بودن صدور مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی صورت میگیرد و در مقصد نیز دام ها در میادین دام تحت نظارت همکاران دامپزشکی بخش خصوصی و دولتی مورد معاینه بالینی مجدد قرار خواهند گرفت. 

 

وی افزود: اگر از میادین عرضه مجاز دام، دام موردنیاز خود را خریداری نمایند میتوانند از نظرات کارشناسان دامپزشکی مستقر در این میادین نیز بهره مند شوند.

 

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: بخشی از دام سبک برای ذبح در عید قربان توسط عشایر استان خصوصا منطقه سیستان و شهرستان خاش به بازار سطح استان عرضه می شود.

کد خبر 1076055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha