شهر صدرا با پیگیری شرکت «عمران صدرا» دارای آرامستان می شود

حاجی پور گفت: با تفاهم نامه میان شرکت «عمران صدرا» و اداره کل اوقاف استان فارس، زمین مورد نظر آرامستان صدرا تحویل شهرداری خواهد شد تا بر اساس رای مرجع قضایی، شرکت «عمران صدرا» حقوق ذینفعان را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خلیل حاجی پور»، در بازدید خبرنگاران رسانه های فارس از پروژه های عمرانی شهر جدید صدرا گفت: با هدف خدمت رسانی به مردم این شهر جدید، شرکت عمران صدرا در سال های اخیر گام های مطلوبی برای عمران شهری صدرا برداشته است.

مدیرعامل شرکت «عمران صدرا» افزود: حوادث آبان 98 زنگ خطری بود که نیاز به تقویت زیرساخت های امنیتی صدرا به عنوان شهری با تنوع فرهنگی و قومیتی را محسوس می کرد.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب با هدف ایجاد انسجام اجتماعی و هویت بخشی شهری و شهروندی و با انجام هماهنگی با مراجع بالادستی و مدیران ارشد استان در گام اول با دستور مساعدت و همراهی فرماندهی ارشد سپاه فجر فارس و اخذ مجوزها و مصوبات لازم، ناحیه مقاومت بسیج سپاه صدرا به نام مبارک «امیرالمومنین (ع)» به عنوان پنجمین ناحیه مقاومت شهرستان شیراز در مهر سال گذشته افتتاح شد.

حاجی پور با اشاره به احداث مجتمع پلیس های تخصصی بیان کرد: با هدف حضور بیشتر پلیس و با همکاری فرماندهی ارشد نیروی انتظامی مقرر شد، مجتمع پلیس های تخصصی شامل پلیس راهور، فتا و آگاهی توسط شرکت «عمران صدرا» با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شود.

وی ادامه داد: ساخت این مجتمع تخصصی که نیاز شهروندان صدرا به تردد به شهر شیراز را کاهش می دهد، تاکنون پیشرفت 20 درصدی داشته است و برای به بهره برداری رسیدن فاز اول این پروژه در تلاش هستیم.

مدیرعامل شرکت «عمران صدرا» همچنین با اشاره به ساخت مجتمع قضایی شهر صدرا بیان کرد: این مجتمع نیز با مشارکت دادگستری فارس ایجاد می شود و عملیات اجرایی اداره ثبت مستقل شهر صدرا با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان نیز در حال انجام است امیدواریم این پروژه ها طبق زمان بندی و به سرعت آماده بهره برداری شوند.

وی ادامه داد: سالن ورزشی بین المللی صدرا، مجهزترین سالن فوتسال کشور است که آمادگی میزبانی مسابقات ملی و بین ‌المللی را دارد و این مجموعه در سال ۹۷ تخریب و بازسازی کامل شد و مورد توسعه قرار گرفت که اکنون به یک زیرساخت ورزشی ممتاز برای شهر صدرا تبدیل شده است.

حاجی پور با ذکر ویژگی های این سالن ورزشی مجهز گفت: مساحت سالن مجموعه 2 هزار و 225 متر مربع است و دارای چهار رختکن مجهز است و 2 رختکن «وی آی پی» به جکوزی نیز مجهز شده و  کفپوش سالن مورد تایید AFC، سالن دارای صندلی ها «وی آی پی»  و 2 هزار صندلی تماشاگران نیز در شمار مجهزترین سالن فوتسال کشور قرار دارد و برای اینکه سالن با برگزاری یک تورنمنت چند جانبه بین المللی با حضور چند کشور مطرح فوتسال به بهره برداری برسد نیز در تلاش هستیم.

وی پروژه مصلی نماز جمعه شهر صدرا را از مهمترین پروژه های فرهنگی این شهر جوان معرفی کرد و گفت: در کنار مصلی که معماری آن تلفیق معماری سنتی و مدرن است و به عنوان نشانه ای برای شهر صدراست، بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و کتابخانه در نظر گرفته شده است.

حاجی پور افزود: این مجتمع جامع فرهنگی-مذهبی بیش از یک هزار و 800 مترمربع زیربنا دارد و در پنج طبقه احداث می شود و به عنوان یک مجموعه چند عملکردی ترکیبی، دارای شبستان، صحن‌های مسقف و روباز، کتابخانه، سالن اجتماعات و مرکز همایش‌ها، مرکز آموزش علوم دینی، موزه قرآنی و بخش‌های اداری خواهد بود که با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی پروژه در سال 99 شروع شد و برنامه ‌ریزی شده تا در یک بازه زمانی پنج ساله پروژه به بهره‌ برداری کامل برسد.

وی با اشاره به اجرای محور «قره پیری» به عنوان یک راه دسترسی موثر برای شهر صدرا بیان کرد: پس از سال ها کشمکش، عملیات اجرایی این پروژه در بهمن سال گذشته آغاز شد و این محور در سه فاز و به طول 10 کیلومتر توسط عمران صدرا اجرا می شود.

حاجی پور ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه 2 سال وهزینه اجرای اولیه آن ۲۱۱ میلیارد تومان است که با با ضرایب تعدیل  وسایر موارد  به ۳۵۰ میلیارد می ‌رسد و 80 دستگاه ماشین آلات و ۱۱۰ نیروی انسانی در این پروژه فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: بیش ‌از ۶۰ درصد محور «قره پیری» در محدوده شهر صدرا قرار گرفته و مشکل معارضین و مسیر آنها حل شده اما در 40 درصد دیگر مسیر شامل چهار و نیم کیلومتر در محدوده شهر شیراز مشکل وجود دارد که مسئولان مدیریت شهری شیراز در زمینه رفع معارضین این قسمت تاکنون همکاری نداشته اند که امیدواریم همکاری کنند.

وی تصریح کرد: این پروژه تاکنون پیشرفت هشت درصدی داشته و می تواند برای شهر شیراز نیز با تعریف کاربری درآمدزایی داشته باشد و با تعامل و هماهنگی مسئولان شهر شیراز در زمان خود به بهره برداری خواهد رسید.

حاجی پور، معارضین و ‌تملک را بزرگترین مشکل اجرای پروژه های عمرانی شهر صدرا دانست و عنوان کرد: عمران صدرا در تامین اعتبار و ساخت پروژه ها مشکلی ندارد و به عنوان مثال در بزرگراه «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» که طول آن 2 برابر بزرگراه صدرا به «دو‌کوهک» بود و ظرف 2 سال ساخته شد رکورد زدیم.

وی ادامه داد: اما عدم تعامل و همکاری‌ بین بخشی موجب ایجاد چالش در تاخیر اجرای پروژه های عمرانی می شود و برای ساخت محور «صدرا-دوکوهک»‌ موضوع معارضین ملکی و تاسیساتی و عدم همکاری شهرداری شیراز در بخشی از مسیر باعث طولانی شدن اجرای پروژه شد.

مدیرعامل شرکت «عمران صدا» اعلام کرد: ساخت محور «صدرا-دوکوهک»‌ پیشرفت 80 درصدی داشته است و علیرغم جابجایی همه تاسیسات از خط انتقال آب تا برق، گاز و مخابرات که توسط شرکت عمران انجام‌ شد و برای تملک‌ ادامه مسیر یک ونیم ‌کیلومتر از محور را که در محدوده شیراز بود نیز به محدوده صدرا الحاق کردیم و پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر امسال مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی در این بازدید از تفاهم شرکت «عمران صدرا» با اداره کل اوقاف فارس برای تامین آرامستان در شهر صدرا خبر داد و گفت: برخورداری شهر صدرا از آرامستان از مطالبات قدیمی و اصلی مردم این شهر است  که به دلیل درگیری دستگاه ‌های مختلف با مشکل مواجه شده  و به دلیل تعارضات مالکیتی در مجموعه اوقاف اخیرا متوقف شد.

حاجی پور افزود: اما با تفاهم با اداره کل اوقاف استان، زمین مورد نظر در دامنه ارتفاعات جنوب شرق صدرا برای ساخت آرامستان فعلا تحویل شهرداری خواهد شد که به موازات آن پرونده اختلاف میان اوقاف و مستاجرین نیز پیگیری شود و در نهایت بر اساس رای مرجع قضایی، شرکت «عمران صدرا» حقوق ذینفعان را پرداخت کند.

وی با اشاره به فرهنگ ‌سرا و مجتمع قرآنی «امام حسین (ع)» در شهر صدرا بیان کرد: این پروژه نیز از برنامه های اجتماعی-فرهنگی، هویت بخشی و توسعه فرهنگی و ارتقای سرمایه اجتماعی است.

حاجی پور اعلام کرد: برای توسعه «اکو‌ پارک» صدرا این با شهرداری صدرا توافق کرده ایم که 25 هکتار دیگر از این پارک خطی را که پنج برابر مساحت فعلی این پارک است تحت عنوان «بوم-بومستان» توسط عمران صدرا اجرا شود.

کد خبر 1076073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha