ایران اسلامی از تحولات منطقه غافل نیست

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: جمهوری اسلامی ایران از تحولات منطقه غافل نیست و به بهترین وجه تحرکات کشورهای مختلف برای اعمال نفوذ بر کشورهای همسایه را در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه ذیحجه و توصیه به استفاده از فرصت های معنوی مثل روز عرفه و عید قربان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) به بیان نقش آن امام بزرگوار در ایجاد اتحاد و وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی توانسته است مصداق عملی توصیه های ایشان در ایجاد وحدت مسلمین باشد.

 

امام جمعه اسالم با توجه به تحولات مختلف منطقه به خصوص در کشورهای همسایه یعنی افغانستان و عراق گفت: خروج نیروهای آمریکایی پس از سال ها اشغالگری نشان از شکست حضور پرهزینه آنها در منطقه دارد که علی رغم همه تلاش های خود برای ناامن کردن کشورهای همسایه ایران و در نهایت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی به لطف خدا، کشور عزیزمان ایران با اقتدار و آرامش در میان دریای پرتلاطم منطقه ایستاده است و این آمریکایی ها و همدستانشان بودند که منطقه را ترک کردند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از تحولات منطقه غافل نیست و به بهترین وجه تحرکات کشورهای مختلف برای اعمال نفوذ بر کشورهای همسایه را در نظر دارد، تصریح کرد: حفظ استقلال و حاکمیت کشورها و تأمین منافع مردم سیاست اصلی کشورمان در قبال کشورها و ملت های مختلف است که با لحاظ کردن کرامت و حفظ جایگاه جمهوری اسلامی دنبال خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به نزدیک شدن زمان روی کارآمدن دولت جدید گفت: دولت جدید کار بسیار سختی در پیش دارد چرا که باید علاوه بر انجام وظایف خود عقب ماندگی های سال های اخیر را نیز جبران کند.

 

خطیب نماز جمعه اسالم ادامه داد: دولت با روحیه انقلابی و جهادی و خدمت به مردم باید دولت اسلامی بشود تا مردم طعم شیرین عدالت اسلامی را بچشند و در در راه سیدن به تمدن اسلامی،  جامعه اسلامی هم شکل بگیرد.

 

وی ضمن تبریک ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به دستور حضرت امام خمینی(ره) از اقدام قاطع و انقلابی شورای نگهبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تقدیر و تشکر کرد و افزود: شورای نگهبان در حقیقت به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد و بدون تعارف و مماشات افرادی را که شایستگی اداره کشور را نداشتند از گردونه انتخابات خارج کرد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان؛ حافظ و پاسدار قانون اساسی و حقوق مردم ایران است و نمی تواند بخاطر مصالح و منافع شخصی با سرنوشت مردم بازی کند.

 

وی افزود: در جایی که احتمال دارد مردم در تصمیم گیری و انتخاب تحت تاثیر تبلیغات منفی دیگران قرار بگیرند شورای نگهبان وظیفه دارد واقعیت و حقیقت را برای مردم آشکار کند و با حفظ حرمت و آبروی افراد اجازه ورود افراد فاقد صلاحیت را به عرصه انتخابات های گوناگون ندهد.

 

امام جمعه اسالم با تبریک هفته تأمین اجتماعی و تقدیر از تلاش های دست اندرکاران و کادر درمانی مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی، کسب جایگاه نخست رضایتمندی مراجعین از درمانگاه تأمین اجتماعی اسالم را به عوامل این درمانگاه تبریک گفت و از مسئولین کشوری و استانی خواست با توجه به درخواست های مکرر مردمی و وجود ظرفیت و امکانات با فعالیت این درمانگاه به صورت ۲ شیفته و ایجاد زمینه اشتغال برای افراد جدید موافقت کند.

کد خبر 1076081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha