اختصاص ۱۰ ميليارد تومان براي حمايت از بيماران خاص در کرمانشاه

نجفی مهر گفت: علاوه بر اختصاص ۱۰ ميليارد تومان اعتبار براي كمك به اين بيماران، با عنايت ويژه استاندار كرمانشاه داروخانه هلال احمر نيز پس از سالها به منظور تأمين داروهاي مورد نياز بيماران خاص راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،فریبرز نجفی مهر با اشاره به لزوم پيگيري جدي مشكلات بيماران خاص و صعب العلاج استان گفت: پيگيري و انجام فعاليت هاي تسهيل گري براي رفع مشكلات بيماران خاص در اولويت قرار دارد و اين حمايت ها در فرآيندهاي درماني، تأمين داروهاي مورد نياز و پرداخت مساعدت هاي مالي به صورت مستمر انجام مي شود.

 

مديركل دفتر اجتماعي استانداري  از اختصاص اعتبار ماهیانه به هلال احمر استان به منظور تأمين مالي برنامه هاي پيش بيني شده براي حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و افزود: در همین راستا ماهانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان از سوی هلال احمر کشور در اختیار استان قرار مي گيرد تا در قالب سازوكاري مشخص و هدفمند براي رفع نیازهای مختلف بیماران خاص و صعب العلاج هزينه شود.

 

وی به فرآيند شناسايي بيماران از طريق نهادهاي حمايتي مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان ها اشاره كرد و تصریح کرد: براي دسترسي بيماران خاص از ظرفيت ويژه سازمان هاي مردم نهاد اين حوزه نيز استفاده خواهد شد كه با هم افزايي و همراهي امكان تسهيل مشكلات فراهم و همه بيماران بتوانند از حمايت هاي مالي براي پيگيري درمان و رفع مشكلات برخوردار شوند.  

 

نجفي مهر اظهار کرد: اين داروخانه پس از يك دهه تعطيلي با پيگيري ويژه مهندس بازوند دوباره شروع به فعاليت خواهد كرد و بخش اعظمي از نيازهاي دارويي بيماران خاص و صعب العلاج را نيز تأمين مي نمايد.

 

وي پشتيباني و حمايت موثر و هميشگي از بيماران خاص را خواستار شد و بيان داشت: اين بيماران دغدغه ها و مشكلات فراواني براي درمان دارند و اكثرا نيز با مشكلات معيشتي روبرو هستند، بر اين اساس وظيفه داريم كه با حمايت و مساعدت مستمر آرامش خاطري براي اين عزيزان ايجاد كنيم و از خيرين نيز دعوت و تقاضا داريم در اين حوزه فعالانه كمك و همياري داشته باشند.

 

نجفی مهر مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج و بویژه بیماران «سی. اف» را يادآور شد و گفت: تاکنون ۸۷ بیمار سی اف در استان شناسایی شده و مشکل اصلی آنها نبود فوق تخصص ریه است كه در جلسه امروز با كمك استاندار محترم و دانشگاه علوم پزشكي مقرر شد يك پزشک متخصص عفونی یا ریه، جهت گذراندن دوره‌های آموزشی ويژه درمان این بیماران به تهران اعزام و مشكل اعزام بيماران به مركز براي معاينه و ويزيت به طور كامل حل شود.

 

کد خبر 1076100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha