قرآن کریم کلید تعفل است

آیت الله دژکام گفت: برای فهمیدن دین باید بیشتر تلاش کنیم و قرآن و عترت را مورد توجه ویژه قرار دهیم زیرا کلام قرآن بسیاری از راه حل ها را در خود دارد و کلید تعفل در دین، قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 25 تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در هفته آتی، مناسبت های مهمی در دهه اول ذیحجه پیش رو داریم که شهادت امام محمد باقر (ع) در شمار این مناسبت ها است.

امام جمعه شیراز افزود: انجام مناسبت های دینی باید با رعایت نکات بهداشتی کرونا انجام شود تا این مناسبت ها کمرنگ نشود و هر مومنی در این زمینه همکاری کند تا فضای جامعه در شهادت ائمه مصومین (ع) معنوی شود در پیشگاه خدای متعال ارزش بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به موضوعات امروز جامعه بیان کرد: وضعیت کشور ما، جوانان و نیازهای جامعه ما با پیدا کردن راه حل مسائل حل می شود و امروز پیدا کردن این راه حل ها مهم است و تنها گفته شدن آنها کاری از پیش نمی برد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: تمام کسانی که دلشان می خواهد مسائل ما حل شود باید در حال مطالعه و دقت برای رفع مشکل باشند.

وی ادامه داد: به فرموده امام محمد باقر (ع)، اگر می خواهیم به کمال برسیم باید از قرآن برای پاسخ مسایل بهره برده و حکم خدا را در امور در نظر بگیریم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: برای فهمیدن دین باید بیشتر تلاش کنیم و قرآن و عترت را مورد توجه ویژه قرار دهیم زیرا کلام قرآن بسیاری از راه حل ها را در خود دارد و کلید تفعل در دین، قرآن کریم است.

وی ادامه داد: بر سختی های روزگار نیز باید صبوری کرد زیرا عموما انسان ها با سختی مواجه می شوند اما با صبر پیشه کردن می توان از سختی ها گذر کرد و این صبر نیز باید با مقاومت همراه باشد که امروز جامعه ما به این صبر و مقاومت نیاز دارد تا از بحران ها با موفقیت گذر کنیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز مردم کشور ما باید بدانند که در سختی ها تنها نیستند و با تقوا و صبر برای زندگی و مخارج زندگی باید برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به اهمیت تکریم امامزادگان واجب التکریم (ع) گفت: زیارت این امامزادگان والا مقام موجب وارد شدن نور به زندگی ما می شود و مردم شیراز همواره به زیارت این بزرگواران توجه ویژه دارند که باید تداوم یابد.

امام جمعه شیراز افزود: برگزاری نماز جمعه در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) فرصت مطلوبی برای برخورداری از این معنویت برای ما فراهم کرده است که باید مغتنم شمرده شود.

وی با تبریک روز تامین اجتماعی و سالروز شورای نگهبان بیان کرد: باید در اقدامات جامعه به شکلی پیش برویم که نوع اقدامات روز به روز در جامعه بهتر شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: حکم در جامعه، حکم مقام معظم رهبری است و باید رای را از حکم در جامعه جدا کنیم زیرا رای دیدگاهی از نظر دیگری مانند شورای نگهبان صادر می شود که نباید با حکم مقایسه شود.

وی افزود: در روز «عرفه» که روز دعا است باید مورد توجه ویژه در آغاز هفته جدید قرار دهیم و برای رفع مشکلات دعا کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: ما در حوزه ایجاد امنیت در مقابل اقدامات آمریکا، مطلوب بوده و در ابعاد نظامی قوی عمل کرده ایم اما باید در مبحث قدرتمندی در حوزه اقتصادی نیز باید قوی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم ما برای اقتدار و عزت خود، محکم پای نظام اسلامی ایستاده اند و با وجود مشکلات دست از صبر و استقامت بر نمی دارند.

کد خبر 1076101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha