انتخابات ۲۸ خرداد از ایام الله های نظام اسلامی است

حجت الاسلام عباس زاده گفت: انتخابات ۲۸ خرداد یکی از ایام الله های نظام اسلامی است و با وجود فعالیت سه هزار رسانه دشمن برای ناامید کردن مردم ما باز هم دشمن ناامید شده و مردم پای صندوق رای حاضر می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد عباس زاده»، امروز (جمعه 25 تیر) پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نهادی حاکمیتی و مردمی است که صیانت از قانون اساسی بر عهده این شورا است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس افزود: تفسیر قانون و همچنین نظارت بر انتخابات 2 وظیفه اصلی شورا نگهبان است و نگاه این شورا به نصب اعضای فقهای این شورا است که توسط رهبر معظم انقلاب انجام می ‌شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم در انتخاب نیمی از اعضای شورای نگهبان نقش دارند و شورای نگهبان شامل شبکه ای از ناظران مردمی است که در انتخابات شورای اسلامی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و همه ‌پرسی ها نظارت بر این انتخابات را برعهده دارند و حدود ۱۲ هزار نفر در استان فارس عهده دار انجام و اداره و نظارت بر انتخابات بودند.

حجت الاسلام عباس زاده عنوان کرد: در انتخابات گذشته، از این تعداد چند هزار نفر نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند که توسط سلسله نهادهایی که تحت اشراف شورای نگهبان و دفاتر شورای نگهبان در استان و شهرستان‌ها تاسیس می‌شود و چند هزار نفر در این شهر و ده ها هزار نفر در استان فارس عهده دار نظارت بر انتخابات هستند که این تعداد رنگ و بوی مردمی بودن این نهاد را پررنگ می‌ کنند.

وی  انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یک امر دوسویه دانست و گفت: مردم در انتخابات نقش مهمی دارند و شورای نگهبان حفاظت و حراست قانون را بر عهده دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس ادامه داد: انتخابات ۲۸ خرداد یکی از ایام الله های نظام اسلامی است و با وجود فعالیت سه  هزار رسانه دشمن برای ناامید کردن مردم ما باز هم دشمن ناامید شده و مردم پای صندوق رای حاضر می شوند و این چیزی است که در سایر نقاط جهان کمتر دیده می شود.

حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: تعامل همدلانه مسئولان و مجموعه های مختلف امنیتی و حفاظتی در ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و اجرای انتخابات هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت، کاهش شدید پرونده‌های تخلف در مقایسه با دوره‌های گذشته از نقاط قوت برگزاری انتخابات اخیر در فارس بود.

وی ادامه داد: در انتخابات اخیر در یکی از شهرهای فارس برخی از اوباش تلاش می‌ کنند که صندوقی را بدزدند و مورد هجمه قرار بدهند اما خانمی که آنجا در حال رای دادن بوده خودش را سپر صندوق قرار می ‌دهد و این افراد نمی‌ توانند تعدی کنند.

حجت الاسلام عباس زاده اضافه کرد: در برخی شهرها غذا دیر برای عوامل شعب اخذ رای ارسال شد و حتی به دلیل بسته بندی نامناسب غذا موردی بود که فاسد شده بود و موجب مسمومیت برخی شد، تاخیر در انتخابات هم شاهد بوده اید و اگر تاخیر نیم ساعته در آغاز انتخابات داشتیم دنبال مچ‌ذگیری از مسئولین نیستیم اما اگر قرار است بعد از چهل و اندی سال انتخابات تراز را داشته باشیم باید برگردیم به تعیین شاخص ها توسط کمیسیون شوراها در مجلس اسلامی تا بتوانیم این نقیصه ها را برداریم و برطرف کنیم.

 

وی همچنین با تاکید بر حفظ سلامت مردم در مقابل کرونا گفت: برنامه ریزی دشمن این است که واکسن‌ های به دست ما کمتر برسد اما تامین سلامت مردم از آرمان‌های نظام ماست و برای آن تلاش می کنیم.

کد خبر 1076146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha