برای اعلام وفاداری به امام زمان (عج) باید به رهبر انقلاب وفادار باشیم

آیت الله عابدینی گفت: امروز رهبر انقلاب، نماینده امام زمان (عج) محسوب می شود و اگر ما بخواهیم وفاداری خود را به امام زمان (عج) نشان دهیم باید نسبت به مقام معظم رهبری این امر را نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۵ تیر) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه روز عرفه قرار داریم، روزی که از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدواریم در این روز مراسم دعای عرفه با معرفت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مناسبت مهم دیگر در ماه ذی الحجه، عید قربان است که قربانی کردن و قربانی دادن در این عید از معانی تقرب بوده و ان شاالله نماز عید قربان که از اعمال عبادی این روز است هرچه باشکوه تر برگزار شود.

 

وی عنوان کرد: از دیگر مناسبت ها در این ایام حرکت امام حسین (ع) از مکه به عراق است که این امام وقتی مشاهده کردند که اگر در مکه بمانند خون شان ریخته شده و حرمت خانه خدا آسیب می بیند پس به سمت کوفه رفتند.

 

آیت الله عابدینی افزود: در خصوص اینکه امام حسین (ع) با خانواده شان به سمت کوفه رفتند برادر امام فرمودند خداوند می خواهد اینها را در راه خودش اسیر ببیند تا اسلام بماند و مردم خباثت معاویه و فرزندانش را بشناسند و بدانند عدالت واقعی کجاست.

 

وی با تسلیت شهادت مسلم بن عقیل اظهار کرد: مسلم بن عقیل به عنوان نماینده امام حسین (ع) به کوفه رفت و اگر مردم با ایشان بیعت می کردند و همراه می شدند آن اتفاقات رخ نمی داد ولی مردم کوفه قدر نماینده امام را ندانستند و دچار ظلم و گرفتاری شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: امروز رهبر انقلاب، نماینده امام زمان (عج) محسوب می شود اگر ما بخواهیم وفاداری خود را به امام زمان (عج) نشان دهیم باید نسبت به مقام معظم رهبری این امر را نشان دهیم، البته ملت ایران همواره در صحنه های مختلف نظیر دفاع مقدس و دفاع از حرم وفاداری خود را نشان داده است و امیدواریم این پرچم را به دست  امام زمان (عج) بسپاریم.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق اظهار کرد: یکی ازضروریات که باید مورد توجه همه قرار گیرد بحث صرفه جویی است که البته این صرفه جویی متوجه مسئولان هم می شود و آنها باید در خصوص روشن ماندن نورافکن ها در آزادراه ها و پارک ها که گاهی در طی روز دیده می شود، تدبیری داشته باشند.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: در این شرایط که مردم با خاموشی مواجه می شوند، لازم است مسئولان مدیریت مصرف را با جدیت دنبال کنند و مصارف را به خوبی مدیریت و کنترل کنند.

 

وی در ادامه سالروز تأسیس نیروی انتظامی را به فعالان این مجموعه تبریک گفت.

 

کد خبر 1076151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha