شورای نگهبان مانع از وارد شدن خسارت به کشور است

حجت الاسلام کرامتی با تبیین سه وظیفه اصلی شورای نگهبان، فعالیت های شورا را مانع از خسارت ها و اختلاف افکنی ها به کشور بیان کرد و گفت: شورای نگهبان، از جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی حفاظت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) در خصوص تقوا، تبیین کرد: تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات قطعی است، ورع علاوه بر تقوا، فاصله گرفتن از شبهات است و زهد، علاوه بر تقوا و ورع، پرهیز از حلال های قطعی است، از این رو اهل تقوا کم خرج و هزینه هستند.
امام جمعه گلپايگان با بیان اینکه مسئول با تقوا کم هزینه است، گفت: مسئول با تقوا، اسراف های آنچنانی نمی کند و سفرهایش باری را به بیت المال تحمیل نمی کند و خرج های هنگفت نتیجه بی تقوایی است ولی نتیجه تقوا، انضباط های مالی در هر شخص باتقوایی را نشان می دهد.
وی با یادآوری کلام امام خمینی (ره) مبنی براینکه شورای نگهبان یک‌شورای راهبردی در حفاظت و صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است، ادامه داد: شورای نگهبان سه وظیفه نظارت برقانون گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات های ریاست جمهوری  و مجلس شورای اسلامی را دارد.
حجت‌الاسلام کرامتی با یادآوری اینکه برخی از نمایندگان اشراف کامل بر قانون اساسی  و شرع ندارد، نظارت شورای نگهبان بر قانون گذاری را مانع از خسارت بار بودن قوانین بیان کرد و افزود: مجلس خبرگان اساسی وظیفه نگارش قانون اساسی را داشتند و پس از انحلال این مجلس، وظیفه تفسیر قانون اساسی برای رفع ابهامات در قانون، برعهده شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفته است که مانعی برای اختلاف های ضربه زننده در جامعه است.
امام جمعه گلپايگان نظارت برانتخابات دو قوه حاکمیت کشور را مانع از ورود هرکسی به مسئولیت های سنگین عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان مانع از ورود کسی که می خواهد با شانتاژ تبلیغاتی و جنگ روانی و برهم زدن آرایش های سیاسی، به حاکمیت وارد شود وگاهی پس از  انتخابات نیز بعضی مشکلات شخص منتخب مشخص می شود لذا شورای نگهبان با فعالیت های خود از قانون اساسی صیانت و حفاظت می کند./

کد خبر 1076157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha