حماسه ها و صحنه های زیبایی زمان جنگ در روستای بیشه دار ثبت شده است

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: در زمان جنگ مردم مقاوم روستای بیشه دراز حماسه ها و صحنه های زیبایی را ثبت کردند که در تاریخ ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار «جمال شاکرمی» در یادواره شهدای بمباران شهدای لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش و ۴۲ شهید روستای بیشه دراز که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام و جمعی از فرماندهان، مدیران و مرم برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان درس ایثار و شهادت را در بین ملت ایران ترویج دادند و امروز همین روحیه ایثار و شهادت طلبی باعث عزت و اقتدار ملت در جهان شده است.

 

وی تصریح کرد: ۴۲ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این مدت دشمنان از هیچ توطئه، نیرنگ و فریبی علیه ملت ایران کوتاهی نکرده اند اما با حضور همیشه در صحنه ملت ما همه این نقشه‌های شوم آنها خنثی و برملا شده است.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان  ایلام با اشاره به اینکه شهیدان ما جان خود را تقدیم کردند تا روحیه خودباوری در درون ما تقویت و نهادینه شود، گفت: در آذرماه کنگره فرماندهان و سه هزار شهید استان برگزار خواهد می‌شود.

 

سردار شاکرمی تصریح کرد: این یادواره مقدمه برای کنگره با عظمت آذرماه است و ما تلاش کردیم مراسمات فرهنگی در نقاط که داری برجستگی دارند، برگزار کنیم که بیشه دراز یکی از مناطق مهم است که در دوران دفاع مقدس مردان و زنان آن رشادت‌های ماندگاری بر جای گذاشتند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم روستای بیشه دراز در زمان جنگ عقب نشینی نکردند؛ گفت: مردم این روستا با مقاومت و ایثار و مردانگی ماندند و زنان این روستا نیز پای به پای مردان خود مقاومت کرده و ۴۲ شهید را تقدیم انقلاب کردند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: مقاومت و ایثار مردم بیشه دراز به گونه‌ای بود که بسیاری از آنها نظاره‌گر شهادت بچه‌ها خود بودند که صحنه‌های زیبا و حماسه‌های ماندگاری در این روستا به جا گذاشتند.

 

کد خبر 1076205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha