تولید ناخالص نیروگاه برق شیروان به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسید

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسید.

«سید رضا مرجان زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال و با شرایط خاص کرونا و گرمای زودرس، تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان  اضافه کرد: میزان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش یافته است.

 

مرجان زاده تصریح کرد: از این میزان تولید حدود ۱.۴ میلیون مگاوات ساعت سهم واحد گازی و نزدیک به نیم میلیون مگاوات ساعت سهم واحدهای بخار بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال؛ تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده است، خاطرنشان کرد: از این میزان انرژی تولیدی بیش از ۱.۸ میلیون مگاوات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته است.

 

وی عنوان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با سه واحد بخار هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات حدود دو درصد برق کشور را تامین می کند و نقش به سزایی در تامین برق کشور دارد.

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بیان کرد: این نیروگاه در شرایط دشوار شیوع ویروس کرونا بی وقفه در جهت تولید پایدار فعالیت دارد.

 

به گفته مرجان زاده نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده  دارد و تمامی واحدها در مدار می باشند.

 

وی افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان واقع در استان خراسان‌شمالی شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه سال گذشته مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است.

 

کد خبر 1076260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha