شادی‌های عید غدیر باید به سبک زندگی شیعه تبدیل شود/ به اطعام غدیر توجه ویژه کنیم

حجت‌الاسلام بهشتی با بیان اینکه شادی‌های عید غدیر باید به سبک زندگی شیعه تبدیل شود، گفت: این شادی‌ها اجتماعی سیاسی و مصداق آیه شریفه «ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است. در این میان اطعام غدیر از ویژگی و برکات بسیار برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجواد بهشتی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم برگزاری جشن ها و مراسم های شادباش عید سعید غدیر، اظهار کرد: کلمه عید در فرهنگ اسلام چند جا به کار رفته است؛ یکی روزهای جمعه هر هفته که سفارش شده در این روز لباس خوب بپوشید، درس دین بیاموزید، به بستگان سر بزنید، به عیادت بیماران بروید و ... . امام صادق(ع) فرمودند: زندگی‌تان را به چهار قسمت تقسیم کنید، مناجات با خدا، تامین معاش، ارتباط با دیگران و تفریحات سالم و سپس فرمودند: با تفریحات سالم است که برای دیگر فعالیت ها توان می یابید.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: عید دیگر، عید فطر است که در پایان ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه تهجد و بندگی و در نخستین روز از ماه شوال جشن و شادباش برپا می شود. عید دیگر قربان و به منظور شادمانی برای انجام وظیفه است، این عید علاوه بر حاجیان برای همه این پیام را دارد که هر کس وظیفه اش را درست انجام داد، باید شاد باشد.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی «سمت خدا» تاکید کرد: از همه این اعیاد بزرگ تر، عید غدیر است، عید غدیر عید پذیرش مسئولیت است چنان که امیرمومنان امام علی(ع) خود فرمودند: شادترین روز عمر من روز غدیر است که پیامبر خدا(ص) رهبری و مسئولیت جامعه را به من سپرد. البته جریان بر اساس مهندسی الهی پیش نرفت و 25 سال طول کشید تا خلافت به دست وصی پیامبر(ص) برسد.

 

وی با بیان اینکه شادی های عید غدیر باید به سبک زندگی شیعه تبدیل شود، گفت: این شادی ها و بزرگداشت غدیر مصداق آیه شریفه «ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است. همه اهل بیت(ع) بر بزرگداشت و شادباش غدیر تاکید دارند اما از زمان امام رضا(ع) پنجره ای باز شد و آزادی‌ای پیش آمد که این جریان پررنگ تر دنبال شد چنان که حضرت ثامن الحجج(ع) تاکید داشتند: برای عید غدیر مراسم بگیرید و عیدی بدهید، ایشان حتی بر مصادیق عیدی هم تصریح دارند شامل عیدی کفش و پوشاک، عیدی عطریات، عیدی پول و نیز اطعام غدیر.

 

حجت الاسلام بهشتی با بیان اینکه این عیدی دادن ها باید برای شیعه سبک شود، گفت: مسئله اطعام غدیر اهمیت ویژه ای دارد چنان که امام صادق(ع) فرمودند: اطعام یک نفر در روز غدیر مصداق اطعام همه انبیاء و اولیاء است!

 

وی با بیان اینکه شادی های عید غدیر شادی اجتماعی سیاسی است، ابراز کرد: در جامعه اسلامی باید آرمان غدیر و رهبری الهی معصومان و آرمان های آنها همراه با شادی باشد از این مجرا است که حتی گفتگو درباره آن نیز لذتبخش خواهد بود.

 

حجت الاسلام بهشتی با بیان اینکه فرزندان شیعه و مردم مسلمان باید از غدیر خاطره خوش داشته باشند، خاطرنشان کرد: عید غدیر روز آرزو و تمنای ظهور امام زمان(عج) است چراکه در خطبه غدیر پیامبر اکرم(ص) درباره امام مهدی(عج) و دستاوردهای ظهور آن حضرت(عج) برای بشر نیز سخن گفته اند.

کد خبر 1076270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha