بارش شدید باران در مناطق کوهستانی به راه های روستایی خسارت وارد کرد

مجتبی رئیسی گفت: بارش شدید باران در مناطق کوهستانی جنوب کرمان به راههای روستایی خاکی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مجتبی رئیسی» گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بروز ناپایداری های جوی در جنوب کرمان تیم های راهداری در هفت شهرستان جنوبی از هفته قبل به صورت آماده باش در آمده اند تا در صورت بروز حوادث ناشی از سیلاب و طوفان شن عملیات راهداری موثری را در حوزه راه های جنوب کرمان انجام دهند.


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان افزود: بارش باران های شدید و کوتاه مدت از نشانه های این‌گونه سامانه ها است که مناطق پایین دست و بعضا جاده ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.


رئیسی با ورود روان آب های حاصل از بارش در مناطق کوهستانی به بستر جاده های کوهستانی، ابراز کرد: بارش باران به ویژه در مناطق کوهستانی قلعه گنج، ساردوئیه، جیرفت و عنبرآیاد موجب خسارت به راه های روستایی، تخریب بستر و آبشستگی حاشیه محورها شده است.


وی بیان کرد: در مدت زمان یک ماه گذشته بیش از ۳۲۰ کیلومتر از راه های روستایی جنوب کرمان به منظور تردد آسانتر مردم تیغ زنی شد که با بارش های سیل آسای ۲ روز گذشته این مسیرها مجدد نیاز به تسطیح و تیغ زنی دارند.


رئیسی با بیان این مطلب که در حال حاضر تا یکشنبه این سامانه بارشی در جنوب کرمان فعال است، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ زنی دارد که به دلیل احتمال تخریب مجدد و بیشتر عملیات تیغ زنی راه های روستایی بلافاصله پس از اتمام بارندگی انجام می شود.


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به انجام عملیات تنقیه و بازگشایی دهانه پلها در محورهای ارتباطی در ۳ ماه گذشته، خاطرنشان کرد: حجم زیاد سیلاب در فاصله زمانی کوتاه و مخاطراتی را برای پلها ایجاد می کرد که با همت راهداران و استفاده از دستگاه های راهداری بستر رودخانه ها و پل ها در بخش قابل توجه ای از ابنیه فنی محورهای حوزه استحفاظی  به نحو مطلوبی انجام شده که ماحصل آن عدم خسارت در بارندگی ها است.


وی با بیان این مطلب که بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی جنوب کرمان در زمان طوفان در معرض خطر ورود شن های روان است، تصریح کرد: با اعزام اکیپ های راهداری در محور رودبار جنوب به سمت ایرانشهر و دلگان و محور کهنوج - قلعه گنج به سمت رمشک و محور قلعه گنج - جاسک جاسک این محورها توسط عوامل راهداری رصد و محدوده هایی که ایجاد شن زدگی در سطح راه و ورود شن های روان شده باشند پاکسازی می شوند.


 رئیسی در خاتمه ضمن درخواست ازمردم، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، عنوان کرد: از شما می خواهیم تا مشکلات ناشی از سیلاب را در حوزه راههای روستایی، روستاهای خود را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل این اداره کل در هر ساعت از شبانه روز اطلاع دهید تا با جمع بندی و تامین ماشین آلات راهداری و بازدید از میزان خسارت و اولویت بندی مناطق خسارت دیده انجام عملیات راهداری در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 1076281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha