پرداخت تسهیلات «کشاورز کارت» در مرودشت برای کشت های اولویت دار

همتی گفت: تسهیلات «کشاورز کارت» در مرودشت با هدف حمایت از بهره برداران برای تامین نهاده ها برای کشت های اولویت دار پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس همتی»، امروز (شنبه 26 تیر) از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت «کشاورز کارت» در مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: پرداخت تسهیلات کم بهره ویژه کشت های صیفی اولویت دار در قالب «کشاورز کارت» در مرودشت آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت ادامه داد: این تسهیلات با هدف حمایت از بهره برداران برای تامین نهاده ها پرداخت می شود و به کشت های اولویت داری مانند چغندرقند، ذرت علوفه ای، کنجد، سورگوم، یونجه و سایر گیاهان روغنی و علوفه ای تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: نرخ تسهیلات کشت صیفی ۱۲ درصد و به ازای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال و با سقف ۲۰۰ میلیون ریال است  و باز پرداخت یک ساله برای آن در نظر گرفته شده است.

همتی اعلام کرد: متقاضیان هر چه سریع تر برای ثبت نام باید اقدام کنند و پس از ثبت نام به سازمان جهاد کشاورزی و بانک های حوزه عمل در شهرستان ها و بخش ها ارسال خواهند شد.

وی ادامه داد: متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات کم بهره دریافت کرده و هنوز تسویه حساب نکرده اند در صورت تمایل می توانند ما به تفاوت تسهیلات تا سقف 10 هکتار را در صورت امکان جذب کنند.

همتی اضافه کرد: سال گذشته و در کشت شتوی در محصولات گندم، جو و کلزا 9 هزار و 244 نفر در سطح ۴۲ هزار و ۵۲۷ هکتار به مبلغ ۸۵۰ هزار و ۵۶۷ میلیون ریال به بانک معرفی شدند که مبلغ جذب شده کمتر از این میزان بود.

وی تاکید کرد: از دلایل کاهش جذب تسهیلات می توان به عدم تامین وثیقه و مستندات لازم از سوی بهره بردار و تاخیر در اعلام پرداخت که پس از تامین بذر و نهاده ها و کشت صورت گرفت، اشاره کرد.

کد خبر 1076328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha