وجود شورای نگهبان به رعایت و پاسداشت حقوق مردم می‌انجامد

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: شورای نگهبان نهاد برآمده از انقلاب و برای پاسداری از ارزش های انقلاب به وجود آمده و اموری که به شورای نگهبان سپرده شده بسیار مهم و تلاش بر حقوق مردم است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: شورای نگهبان نهاد انقلابی در سال ۱۳۵۹ با دستور امام راحل تاسیس و یک جایگاه راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد .

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود : نهاد انقلابی شورای نگهبان صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام را برعهده دارد و به دیلی این جایگاه راهبردی خود در کشور مورد هجمه های گسترده دشمنان نظام و انقلاب قرار می گیرد .

 

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان  خاطر نشان کرد: بحث نظارت بر مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولتی، تفسیر قانون اساسی ، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و همه پرسی، شورا بررسی نامه‌های دیوان عدالت اداری از سوی فقهای شورای نگهبان است. 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای مطمئن شدن از سلامت نظام مهمترین ، رساترین ،فعالترین و موثرترین مجموعه انقلابی در کشور شورای نگهبان است .

 

 

کد خبر 1076336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha