ارائه آموزش مهارت‌ های زندگی و شغلی به یکصد زن آسیب ‌دیده در شیراز

اکبری گفت: دادگستری فارس در طرح توانمندسازی یکصد زن آسیب ‌دیده در شیراز با همکاری سازمان مردم نهاد «امید فردا» به آموزش مهارت‌ های زندگی و شغلی به آنها می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل اکبری»، امروز (شنبه 26 تیر) با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده در شیراز توسط دادگستری فارس در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح توانمندسازی یکصد زن آسیب ‌دیده با همکاری سازمان مردم نهاد «امید فردا» در شیراز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس افزود: در طرح توانمندسازی زنان آسیب دیده از اختلافات خانوادگی یا طلاق شاهد برخی از مشکلات مانند نداشتن مهارت‌ های زندگی و شغلی بودیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از زنان و دختران حاصل از خانواده‌های پرتنش و طلاق به دلیل نداشتن مهارت زندگی و شغلی و عدم استقلال مالی در معرض آسیب های ناشی از طلاق هستند و دچار مشکلات زیادی می شوند.

اکبری تصریح کرد: با پیگیری ‌های انجام شده و انجام تفاهم با سازمان مردم نهاد «امید فردا» شرایطی فراهم شده است تا زنانی که در دادگاه خانواده و مراجع قضایی پرونده دارند و براساس راهکارهای قانونی امکان حمایت از آنها توسط بهزیستی و کمیته امداد وجود ندارد، از طریق این سازمان مردم نهاد مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح  کرد: براساس این توافق، این سازمان با اعتبار 150 میلیون تومان برای مدت یک سال، یکصد زن معرفی شده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان را در مدت یک ماه آموزش می ‌دهد.

اکبری ادامه داد: آموزش ‌ها شامل آموزش های روانشناختی، مهارت‌ های زندگی و شغلی بر اساس استعدادهای آنان است و کلاس ها از ساعت هفت و نیم تا 17 برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح، زنان و دختران علاوه بر آموزش توسط این موسسه تا مرحله حرفه ‌ای شدن در آن مهارت و شغل حمایت شده و سپس وارد بازار کسب و کار نیز می ‌شوند و طبق ضمانت این سازمان حداقل حقوق اداره کار را در بازار و خدمات بیمه ای را نیز دریافت خواهند کرد.

اکبری تاکید کرد: پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و رفع مشکل مراقب از فرزندان کوچک این افراد با پرداخت هزینه توسط موسسه «امید فردا» حل شده و دختران حاصل از طلاق در صورت بازمانده بودن از تحصیل بر اساس توافق با آموزش و پرورش و حمایت سازمان مردم نهاد «امید فردا» به تحصیل باز خواهند گشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ادامه داد: در این طرح، سازمان مرم نهاد «امید فردا» علاوه بر آموزش رایگان هزینه تغذیه آنان شامل صبحانه و نهار را می ‌پردازد و در صورتی که دارای شغلی باشند و با حضور در این دوره‌ ها شغل خود را از دست بدهند ماهانه 500 تا 600 هزار تومان برای تامین حداقل‌های زندگی به آنها پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: این طرح فقط برای زنان و فرزندان دختر آنان است و شامل فرزندان پسر نمی ‌شود اما مذاکراتی برای حمایت از پسران نیز انجام شده که در حال برنامه ریزی است.

کد خبر 1076343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha